سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

یکی از راه های درمان کسانی که از ناراحتی ها و مشکلات روانی مزمن رنج می برند مطالعه و کتاب خواندن است. تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می دهد کسانی که روزانه حداقل دو ساعت مطالعه دارند نه تنها عمر طولانی دارند بلکه از سلامت جسمی و روانی بیشتری نسبت به کسانی که مطالعه ندارند برخوردارند.


یکی از سرگرمی های دوران کودکی که والدین به آن زیاد هم توجه نمی کنند، مطالعه است. کتاب خواندن برای کودکان و آموزش مطالعه به آنها در هر روز به آنها کمک شایانی در حل مشکلات و کنار آمدن با سختی های دوران نوجوانی می کند.


اغلب دانش آموزان می توانند هر روز ساعتی را به مطالعه اختصاص دهند، اما اغلب این کار را نمی کنند و سرگرمی های دیگر از قبیل رایانه ،بازی یا تلویزیون را ترجیح می دهند.


 این در حالی مطرح می شود که محققان معتقدند علاقه به مطالعه ریشه در کودکی بچه ها دارد.تحقیقات نشان داده افرادی که مطالعه می کنند از زندگی احساس رضایت بیشتری دارند و کمتر به افسردگی دچار می شوند. در این تحقیقات از مطالعه به عنوان یکی از شیوه های مقابله با استرس نام برده شده و به کسانی که استرس دارند توصیه می شود تا بیشتر مطالعه کنند، چرا که هنگام مطالعه، مغز وقت کمتری برای رسیدگی به مسائل حاشیه ای دارد.


در دوران نوجوانی با توجه به تغییرات فیزیولوژیکی و روانی ،ذهن نوجوان بسیار درگیر مسائل حاشیه ای می شود، به همین دلیل خستگی ، بی قراری،اضطراب،افسردگی،انحراف،تمایل به مواد مخدر ، مواجه با تنش های روانی بسیار زیاد می شود و به همین خاطر محققان معتقدند که از کودکی باید به کودک انس و ارتباط با کتاب را آموخت تا در نوجوانی و هنگام مواجه با مشکلات مطالعه بتواند به او کمک کند.


مطالعه نوعی ورزش ذهن است. کسانی که ذهن آرام و سالمی دارند دارای جسم سالمی هم هستند. ذهن آرام باعث می شود تا هنگام مشکلات،ذهن شیوه ای منطقی را انتخاب کند. ذهن آرام به دنبال تنش نیست و اغلب به مشکلات به عنوان مسئله ای قابل حل نگاه می کند. مطالعه تمایل به کجروی ها و افکار منفی را از بین می برد. تحقیقات اخیر همچنین نشان داده حتی اشخاصی که مطالعه می کنند خواب راحت تری نسبت به کسانی که مطالعه نمی کنند دارند .


پس می توان از مطالعه به عنوان دارویی معجزه آسا در درمان بیماری ها و مشکلات روانی یاد کرد.

 


www.seemorgh.com/lifestyle
منبع :.daypress.ir