سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

کم شدن آب بدن: اسهال، گرمای شدید و....
کم شدن آب به علت از دست دادن آب بدن است. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که ما مقدار زیادی مایعات از دست می‌دهیم و به میزان کافی، آن مقدارِ از دست رفته را جبران نمی‌کنیم.


از دست دادن آب می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد:
- تعرق شدید (گرمای طاقت فرسا، فعالیت شدید جسمی در گرما و...).
- اسهال و استفراغ.
-nمصرف داروهای مدرر و ملین.
- برخی بیماری ها مانند دیابت نیز می‌توانند کم آب شدن بدن را با خود به همراه داشته باشند.
- در آب و هوای معمولی، از دست دادن مایعات باعث بروز احساس تشنگی می‌شود. فردی که تشنه شده، برای جبران این کم آبی، آب خواهد نوشید و بنابراین کم آبی بدن بسیار گذرا و کوتاه مدت خواهد بود.

ادامه مطلب...

آلوئه ورا (aloe vera)آلوئه ورا (aloe vera

 گیاهی را که مشاهده می کنید آلوئه ورا یا صبر زرد نام دارد که علاوه بر اینکه خاصیت داروئی زیادی دارد.از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود داره برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل.کرم .شامپو و...)هم استفاده میشود. این گیاه به دلیل خواص داروییه خارق العاده ای که دارد در گروه گیاهان سحر آمیز دسته بندی میشود.

 معرفی گیاه
 مرور کلی خواص داروئی : صبر زرد از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیرابه آن به مصرف طبی می رسد .
 Aloe vera یک گیاه بادوام با گلهای زرد است. برگهای سخت آبدار و نیزه ای این گیاه به طول 20 اینچ رشد می کند و طول کل گیاه تا 4 پا می رسد. تنها برگهای این گیاه ارزش دارویی دارند، اما بخشهای مختلف برگها نیز برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. ژله شفاف و سفتی از قسمتهای داخلی برگ تشرح میشود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلولهای خاصی حاوی مایع زردرنگ تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک میشود، سبب تولید شیرة Aloe میشود.


 تاریخچه :

ادامه مطلب...

در مقایسه با بیشتر حیوانات، گاه رفتارهایی از انسان‌ها سر می‌زند که به کلی بر خلاف غرایز آنهاست و حتی ممکن است به ضربه زدن عامدانه به خود تبدیل شود. ما دروغ می‌گوییم، خیانت می‌کنیم، دزدی می‌کنیم و روی بدن‌مان با درد و خون‌ریزی چیزی را حک می‌کنیم. در این میان خودکشی گرچه در میان برخی حیوانات دیگر نیز دیده می‌شود، ‌اما تنها در نوع انسانی است که به مرحله افسردگی و خودتخریبی می‌رسد. اما این رفتارهای خودتخریبگرانه که در میان گونه‌های دیگر حیوانی دیده نمی‌شوند، چه چیزهایی هستند؟ ادامه مطلب...
وقتی اسم رژیم و کالری و ... می آد سریع توی ذهنمون کیک و شیرینی رو حذف می کنیم . بالطبع چه اتفاقی می افته ؟! خوب معلومه دیگه نسبت به اینا حریص تر می شیم . امروز می خوام آموزش یه کیک رژیمی ساده ( که نیاز به فر نداره ) براتون بذارم . مطمئنا هم بخاطر رژیمی بودن و هم بخاطر طعم و استفاده نکردن از فر و ساده بودن دستور عاشقش می شید . ادامه مطلب...
دست های خود را جلوی بینی و دهان خود بگیرید و هوای دهان خود را رها کنید. چه بویی حس می کنید؟ اگر بوی بدی حس کنید، ممکن است دلیل آن را سریعاً وابسته به غذایی که خورده اید، بدانید. همه می دانند که پس از خوردن پیاز، سیر، ساندویچ و برخی غذاهای دیگر، ممکن است دهانمان بوی بدی داشته باشد. اما غیر از غذایی که خورده اید، دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است عامل این بوی بد باشند.
ممکن است، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، به طور غلط مسواک زدن و یا مصرف سیگار، عامل این بوی بد باشد. در این مطلب، هفت علت اصلی بوی بد دهان توضیح داده شده است. سعی شده روش های جلوگیری از بوی بد و راه های بهبود آنها نیز، یادآوری شود. ادامه مطلب...