سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

دست از حق ‌به ‌جانب بودن بردارید .کدام را می‌خواهید: اینکه حق با شما باشد یا اینکه خوشبخت‌ باشید؟

در اکثر مواقع فقط می‌توانید یکی از اینها را انتخاب کنید. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟
 

کدامیک از این ارزش‌ها برای شما ارزشمندتر است؟

بیشتر افراد بدون اینکه حتی متوجه باشند، انتخابشان این است که حق با آنها باشد حتی اگر این به از دست رفتن شادی و خوشبختیشان تمام شود. آخر این مقاله احتمالاً متوجه می‌شوید که شما هم یکی از این افراد هستید.

آدم‌ها برای به کرسی نشاندن حرفشان با هم دعوا می‌کنند و اعصاب خودشان و اطرافیانشان را خرد می‌کنند. این کارها زندگی را کوتاه می‌کند‌ و موجب خراب شدن، روابط، کار و حتی کشورها می‌شود.

هیچ چیز به اندازه حق را به جانب خود کردن نمی‌توانید موجب خراب شدن خوشبختی شود. برای اینکه به شما ثابت شود، کسانی که می‌شناسید در سیاستها، الگوهای رفتاری، دیدگاه‌ها و همه مسائلشان شدیداً مصر هستند را در نظر بگیرید. این افراد معمولاً بیشتر از هر کسی قضاوت می‌کنند، به دیگران توهین می‌کنند، شکایت می‌کنند، و از همه هم بیشتر رنج می‌برند. همه زندگیشان انباشته از بدبختی است. این مسئله معمولاً به سلامت فیزیکی آنها هم سرایت می‌کند.

ادامه مطلب...

معجون مورد نظر را روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش های غرور جوانی مفید است..

ماسک های زیبایی برای عید نوروز

ماسک ها موادی هستند که معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می شوند و برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست ، به کار می روند. هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را به وسیله شستوی کامل با آب پاک کرد. می توان به جای شستشو با آب، ماسک را به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

 جهت نرم کردن دست های خشن و تیره می توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.

ماسک تقویتی : 14 گرم موم سفید را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولین و 28 گرم گلاب تهیه کنید . موم سفید و لانولین را روی بخار آب گذاشته تا با هم آمیخته شود بعد روغن بادام و گلاب را به آرامی درآن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود . این کرم را در ظرف در بسته بریزید و هر روز از آن برای نرمی و تقویت پوستتان استفاده کنید .

ماسک چین زیر چشم : سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم می گذاریم .  

ماسک چهره های خسته و بی خواب : موز سالم و رسیده را خوب له و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید ، این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسکی خوشبو برای روشن کردن پوست :یک دسته کوچک نعناع تازه را با مقداری آب در مخلوط کن میریزیم تا خمیر نسبتا غلیظی به دست آید. سپس نصف یک فنجان آب لیموترش را به آن اضافه کرده و لوسیون به دست آمده را روی پوست صورت مالیده و بگذارید 20 دقیقه باقی بماند. در نهایت صورت را شستشو داده و به پوست خود مرطوب کننده بزنید

 ماسک آناناس :این میوه تأثیر جالبی بر جوش های غرور به ویژه گلوله های چربی زیر پوستی (جوش های کیستیک) دارد. برای تهیه ماسک آناناس کافی است که یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید.

 سپس به اندازه وزن آن به آن الکل میوه ( الکل اتیلیک ) بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنید. حال می توانید روزی یک بار، هر بار بیست تا سی دقیقه ، این مخلوط را به صورت ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک پرتقال :یک پرتقال را پوست بکنید، هسته ها و پوست های نازک پره های آن را جدا کنید، روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش های غرور جوانی ( آکنه ) مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.


محققان آمریکا طی تحقیقاتی که
درباره دلائل بوجود آمدن چین و چروک انجام داده‌اند به نتایجی رسیده‌اند
که در این مقاله شما را با آنها آشنا می‌سازیم






1- به پشت بخوابید

بر
اساس توصیه آکادمی‌پوست و زیبایی امریکا خوابیدن به پشت سبب میگردد تا
ایجاد چین وچروک درصورت به حداقل برسد. در واقع خوابیدن به پهلو سبب
افزایش چروک در ناحیه گونه و چانه میگردد و خوابیدن به سمت صورت یا شکم
افزایش خط اخم یا چروک پیشانی می‌گردد.

2- ماهی بیشتر بخورید بخصوص ماهی‌سالمون

 ماهی‌های
آب سرد منبع غنی از پروتئین هستند که نقش اصلی در ساختمان پوست را داراست
و همچنین منبع اصلی اسید‌های چرب امگا 3 هستند که نقش مهمی‌ در تغذیه پوست
دارد. این اسید چرب در جوان نگه‌داشتن و کاهش چروک پوست بسیار موثر است.

 3- از ریز‌کردن چشمان خود پرهیز کنید و از عینک مناسب استفاده کنید.

هنگامی‌که
شما برای مطالعه به غلط چشمان خود را ریز میکنید وسبب ایجاد چین و چروک در
چهره خود میگردید بر اساس این عادت غلط ماهیچه‌های صورت دچار انقباضات
نا‌بجا شده و نهایتاً سبب افزایش چروک صورت میگردد. پس از عینک مناسب برای
مطالعه استفاده نمایید. همچنین مواقعی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرید از
عینکهای آفتابی استفاده کنید که نه تنها سبب محافظت چشمان شما در برابر
نور خورشید می‌گردد بلکه سبب کاهش چروک در ناحیه دور چشم شما می‌گردد.
ادامه مطلب...


اگر
مایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان وخصوصیاتی که باعث می‌شوند
دیگران شما را بیشتردوست داشته باشند پیدا کنید به تست زیربا کمال صداقت
پاسخ دهید.این تست جدیدترین تست روان شناسی درکشورآمریکا است.ادامه مطلب...

یک متخصص تغذیه گفت: زردآلو به دلیل داشتن بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند و بتاکاروتن مثل یک پوست طبیعی، از داخل اثر می‌کند.

 

مرتضی صفوی افزود: زردآلو سرشار از ویتامین A است که به رشد اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی در آنها می‌شود.

 

وی گفت: در بین سبزیجات، هویج و در بین میوه‌ها ، زردآلو بیشترین مقدار بتاکاروتن را دارند و هیچ میوه دیگری به این اندازه دارای بتاکاروتن نیست.

بتاکاروتن از دسته کاروتنوئیدها و پیش ساز ویتامین A در بدن است و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان بدن را از صدمات رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند.

تعداد زیادی کاروتنوئیدهای دیگر مثل کورستین و مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک در زردآلو وجود دارد و این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد بیواکتیو هستند که می‌توانند از مواد غذایی، مواد درمانی بسازند و غشای مخاطی بدن را نوسازی کنند.

این متخصص تغذیه افزود: بتاکاروتن موجود در زرد آلو مانع پینه بستن و خشک شدن پوست می‌شود. وقتی پوست بدن پوسته پوسته شده و سفید یا خاکستری رنگ می‌شود، نشانه کمبود بتاکاروتن است.

صفوی اضافه کرد: بتاکاروتن در بدن، یک پوشش محافظ در مقابل رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آورد و کاروتن موجود در پوست به عنوان یک محافظ در مقابل اشعه ماورای بنفش عمل می‌کند. در تابستان مقدار کاروتن محافظ موجود در پوست کم می‌شود و اگر اشعه ماورای بنفش شدیدتر باشد، به همان نسبت کاروتن بیشتری در بدن مصرف می‌شود.

 

وی افزود: نور آفتاب ، نیکوتین موجود در سیگار، استرس و مواد مضر سبب تولید رادیکال‌های آزاد خطرناک در بدن می‌شوند. بتاکاروتن توانایی مقابله با این رادیکال‌ها را دارد و انرژی تخریبی آنها را کم کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: روغن هسته ی زردآلو ملین معده و نرم کننده است و ریختن چند قطره از آن در گوش باعث تسکین درد می‌شود.

 

صفوی گفت: جوشانده برگ درخت خشک زرد آلو، کرم معده (یک نوع انگل) را از بین می‌برد و ادرار را زیاد می‌کند و شکوفه درخت آن، ضد خونریزی است و اگر جوشانده‌ای از آن تهیه کرده و چند قطره در بینی مبتلایان به خون دماغ بچکانید، خونریزی قطع می‌شود.
خبرگزاری فارس