سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر
استفاده ار دستگاه بخور ، سرم نمکی ، تمیز کردن خلط بینی و برخی نگه دارنده های دارویی در پیشگیری و درمان سینوزیت موثر و مرطوب نگاه داشتن مخاط بینی بهترین راه مقابله با این بیماری است.

 دکتر بیژن نقیب زاده در گفت و گو با خبرنگار سایت سلامت نیوز اظهار داشت : با شروع فصل سرما و تغیرات آب و هوایی ،افرادی که به سینوزیت مزمن دچارهستند بیشتر باید مراقب خود باشند.

وی تاکید کرد : هر سرما خوردگی و التهابی که به مخاط تنفسی انسان آسیب برساند می تواند منجر به سینوزیت شود لذا انحراف بینی و برخی از جراحی های بینی می تواند  زمینه ابتلا به این بیماری باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت : سینوزیت التهاب و تورم  مخاط سینوس هاست که ساختار بینی ، عوامل محیطی ، توانایی بدن و هر گونه آلرژی و حساسیتی می تواند در ایجاد و تشدید آن موثر باشد.


نظر

شاید بهترین خبر برای افراد چاق این باشد که حتی کاهش متوسطی از وزن باعث کاهش فشار خون،  کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی و سکته ی مغزی،  بهبود قند خون ، بهبود علائم سایش مفاصل  و وقفه ی تنفسی در خواب و کاهش خطر انواع سرطان ها می شود.

مقدار کاهش وزنی که شما برای بهبود وضعیت سلامت به آن احتیاج دارید، توسط پزشک یا متخصص تغذیه تعیین می شود. سپس یک برنامه ی منظم برای رسیدن به آن هدف و از آن مهم تر نگه داشتن وضعیت مطلوب برای شما طرح ریزی می شود.

برای شروع، حدود 5 تا 10 درصد کاهش وزن در نظر گرفته می شود، یعنی یک فرد 100 کیلویی در ابتدا باید حدود 5 تا 10 کیلوگرم وزن خود را کاهش دهد. البته این بدین معنی نیست که فرد در همین نقطه باید موفق شود، بلکه همانطور که گفته شد این نقطه ی شروع است. کاهش وزن باید به طور آهسته و با یک روند ثابت(هفته ای 5/0 تا 1 کیلوگرم ) ادامه یابد.

در بسیاری از افراد، کاهش وزن با رعایت یک رژیم سالم، ورزش و تغییرات رفتاری قابل انجام است. البته در موارد خاص از دارو یا جراحی هم استفاده می شود. ادامه مطلب...

نظر

به گفته پزشکان داشتن 5 عادت صحیح مصرف 3 وعده غذایی اصلی خوردن میوه در بین روز و نوشیدن8 لیوان آب و آهسته غذا خوردن از نکات مهم در کاهش وزن افراد چاق است.

به گزارش سلامت نیوزو به نقل از پایگاه خبری رویترز یافته‌های جدید محققان 5 عامل کلیدی و مهم را باعث کاهش وزن در افراد چاق موثر می‌دانند.
بنابراین گزارش؛ نتایج تحقیقات انجام شده حاکی است، داشتن 3 وعده غذایی در روز که مصرف مواد قندی و چربی در صبحانه باشد از عادات صحیح تغذیه‌ای در کاهش وزن افراد است.
به گفته محققان مصرف اسنکهای مفید و سالم در بین وعده‌های غذایی نظیر شکلاتهای کم شیرین و کم چرب و میوه‌ها و آجیل می‌تواند دومین عادت صحیح در زمینه کاهش وزن است.
این گزارش می‌افزاد؛ آهسته غذا خوردن به طوری که هر وعده غذایی حداقل 20 دقیقه زمان ببرد و نوشیدن حداقل8لیوان آب در طول روز بجای نوشابه‌های گاز‌دار و شیرین سومین و چهارمین عامل مهم تناسب اندام است و پنجمین عادت صحیح و سفارش شده پزشکان تغذیه انجام تحرک بدنی کافی و ورزش‌های سبک و مفرح نظیر شنا کردن و نرمش کردن است.
www.persianv.com


نظر
امسال برای نخستین بار استفاده از دستگاههای سولاریوم (برنزه کننده پوست) ممنوع شد. استفاده از این وسایل حتی در مطب پزشکان نیز غیرقانونی اعلام شده است. وزارت بهداشت اعلام کرده بازرسان خود را به صورت نامحسوس به مراکزی نظیر آرایشگاهها، هتل ها و حتی مطب ها خواهد فرستاد و در صورت وجود چنین دستگاههایی اقدام به پلمپ مکان و معرفی صاحبان آنها به مراجع قضایی خواهد نمود.

این تصمیم را مراکز سلامت محیط و کار معاونت سلامت اعلام کرده است. ممنوعیت استفاده از سولاریوم به نظر جدی می رسد. حتی با سازمان انرژی اتمی نیز هماهنگی صورت گرفته است تا جلوی ورود این دستگاهها گرفته شود. دلیل ممنوعیت این دستگاهها نیز منطقی است چون این دستگاهها و اشعه حاصل از آن فقط زیر نظر پزشک و برای درمان برخی از بیماریهای پوستی مثل پسوریازیس و یا اگزما و سرطانهای پوستی قابل استفاده است و استفاده های زیبایی و غیرطبی از این اشعه ها فقط برای برنزه کردن پوست خطرناک است و حتی می تواند به سرطان پوست منجر شود.ادامه مطلب...

نظر
پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند: مصرف پسته در رژیم غذایی سالم می تواند عوامل خطرزای ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس؛ پژوهشگران مرکز تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کردند؛ نتایج تازه ترین تحقیقات برای آزمایش یک رژیم غذایی کنترل شده تغذیه با میزان متعادل چربی و بررسی تاثیر آن بر روی عوامل خطرزای ابتلا به عوارض قلبی عروقی نشان می دهد ، اضافه کردن پسته به این برنامه غذایی خطر ابتلا به نارسایی های قلبی را کاهش می دهد.
شرکت کنندگان در این آزمایش سه برنامه رژیم غذایی را متشکل از 35 درصد چربی کامل و 11 درصد چربی اشباع شده، ‌هر کدام به مدت چهار هفته با وقفه ای دو هفته ای میان هر یک از برنامه های غذایی رعایت کردند.
این رژیم های غذایی شامل یک برنامه کنترل، یک رژیم غذایی بدون پسته با 25 درصد چربی کامل و یک رژیم غذایی حاوی پسته بود که حدود 10 تا 20 درصد از انرژی آن از طریق این ماده غذایی تامین می شد.
نتایج بررسی ها که در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسید در نهایت نشان داد رژیم غذایی حاوی 20 درصد پسته در مقایسه با رژیم غذایی کنترل، میزان لیپو پروتئین باتراکم پایین یا ال دی ال را که به " کلسترول بد " معروف است،‌ تا حدود 12 درصد کاهش داد.
به گفته دانشمندان این کاهش کلسترول به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در بدن و در نتیجه نارسایی های قلبی خواهد بود.