سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

بسیاری از ما وقتی اسم گوگل به میان می‌آید، تصویری از یک موتور جست‌وجوی مشهور در ذهن‌مان نقش می‌بندد.
 
مشرق:شهرکی را در نظر بگیرید که فقط یک فروشگاه برای تأمین نیازهای مردم داشته باشد. صاحب این فروشگاه از آنجا که آدم زرنگی است، همه جور جنس در آن می‌فروشد. از مایحتاج منزل تا روزنامه و وسائل برقی و لوازم‌التحریر و حتی در این فروشگاه مکانی هم برای نگهداری کودکان و جایی برای استراحت والدین و گپ زدن آنها با هم تدارک دیده است.

صاحب فروشگاه از طریق مرور لیست کالاهایی که مردم خرید می‌کنند به نیازهای آنها و خانواده‌شان پی می‌برد و برای‌شان برنامه‌ریزی می‌کند. او یک نقشه از شهرک با مقیاس 1:500 روی یکی از دیوارهای فروشگاه نصب کرده و مراجعان علاقه‌مند معمولاً مکان منزل خود را روی آن بررسی می‌کنند. صاحب فروشگاه بدون اینکه کلامی با آنان صحبت کند، به مرور زمان آدرس منزل آنها را ‌می‌یابد.

مثال بارز این مسئله را در محله‌های خودمان می‌توانیم ببینیم. مغازه‌دارها اطلاعات جامعی در مورد اهل محل دارند. هر کس اطلاعاتی در مورد کسی می‌خواهد، از بقال محل می‌پرسد!

ما از گوگل چه می‌دانیم؟
بسیاری از ما وقتی اسم گوگل به میان می‌آید، تصویری از یک موتور جست‌وجوی مشهور در ذهن‌مان نقش می‌بندد. این شرکت اینترنتی، هم‌اکنون خدمات مختلفی را به کاربران سراسر جهان ارائه می‌دهد. جست‌وجوی اطلاعات، پست الکترونیک (رایانامه)، گفت‌وگوی آنلاین (چت)، خواننده خوراک (فید ریدر) از مهم‌ترین این خدمات هستند، اما خدمات گوگل به اینها منتهی نمی‌شود. گوگل ده‌ها سرویس مختلف را برای کاربران عرضه می‌کند.
ادامه مطلب...

نظر
برای اجرا کردن کد های جاوا بر روی کامپیوتر باید از برنامه ی Notepad که همراه ویندوز وجود دارد ،استفاده کنید این برنامه در مسر start _AllPrograms_Accessories_Notepadقرار دارد.
بعد از باز کردن برنامه کدهای جاوا را درون ان کپی کنید سپس در قسمت فایل برنامه ی save As ، را انتخاب کنید پنجره ای باز میشود که در پایین پنجره قسمتی برای انتخاب نام فایل(File name)وجود دارد ،در آن قسمت شما باید نامی با پسوند html را بنویسید مثلا iman.html و بعد برنامه را ذخیره کنید .
حال فایل را باز کنید تا نحوه ی عمل کد جاوا را را مشاهده کنید.
از خفر
نظر
در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به 20 % از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 20 درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینکه بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده کنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :

1.Run را از منوی Start اجرا کنید.
2. در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
3. منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
4. در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید )
5. در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
6. حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
7. به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
8 .بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
9. پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
10. مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.
11.به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
12.حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
13.به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
14. این پنجره را OK کنید.
15.کامپیوتر خود را Restart کنید.
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثلTuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.v
برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای 0 عدد 20 را قرار دهید. خبرگزاری سلام


نظر

آیا می‌دانید که بیش از 23 درصد کامپیوترهای خانگی به ویروس یا نرم‌افزارهای مخرب آلوده هستند؟ این خبر را روی سایت سرویس infected_or_not شرکت پاندا می‌یابید.

پاندا در سال گذشته طرح آزمایشی را با کمک گوگل راه‌اندازی کرد که با ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی از ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب، کاربران بتوانند به طور آنلاین به این پایگاه متصل شده و سیستم خود را جست‌وجو کنند. پاندا نسخه دو این سرویس را به طور رسمی عرضه کرده است و هر کاربر می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتیwww.pandasecurity.com/infected_or_not سیستم خود را بررسی نماید.

از جمله مزایای این سرویس، جست‌وجوی سیستم با یک نرم‌افزار قدرتمند و به‌روز، آلوده نبودن آنتی‌ویروس، استفاده از ابزارهای محافظتی رایگان، عدم نیاز به نصب نرم‌افزار و ویروس‌یابی مستقل از سیستم است. شما هم می‌توانید به این سایت مراجعه و با دادن یک آدرس ایمیل و رمز عبور از این سرویس استفاده کنید.

منبع: عصر شبکه


نظر

Spam

Spam ایمیلی است که بطور اتوماتیک برای اشخاص مختلف فرستاده می شود و اغلب اوقات یک محصول ، سرویس و یا وب سایتی را تبلیغ می کند . Spam ها مانند نامه های تبلیغاتی هستند که توسط پست به شرکت ها یا منازل فرستاه می شوند .
بعضی از Spam ها شامل مطالب فریبننده می باشند مانند این جمله : " شما برنده خوش شانس ما هستید ، برای اراسل جایزه کافیست اطلاعات زیر را برای مار ارسال کنید " . بعضی دیگر شامل تصاویر و عکسهای غیر اخلاقی می باشند .

Worm

Worm ها نوعی ویروس هستند که اکثراً قابلیت تخریب به شکلی که فایلی را از بین ببرند ندارند . نحوه کار Worm اغلب به این شکل است که در حافظه اصلی کامپیوتر (Ram) مستقر می شوند و شروع به تکثیر خودشان می کنند که این عمل موجب کند شدن سیستم و کم شدن تدریجی فضای Ram می گردد . کرم ها این قابلیت را نیز دارند که برای آلوده کردن کامپیوترهای دیگر از ایمیل یا برنامه های چت استفاده می کنند .

Trojan

اسبهای تروا یا همانTrojan ، ویروس نیستند ، چرا ؟ به دلیل آنکه بر اساس تعریف ویروس قابلیت تکثیر ندارند . اما این قدرت را دارند که فایلهای سیستم را پاک کنند ، در نحوه کار نرم افزار اخلال بوجود آورند و یا سیستم را از کار بیاندازند . یک اسب تروا در حقیقت یک برنامه مخرب است که خود را به شکل یک برنامه بی خطر و معمولی نمایش میدهد .

برگرفته از گلوریا