سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

قزوین - مدیر پروژه مجموعه تلویزیونی"شوق پرواز" گفت: "شهاب حسینی" بازیگر سینما برای ایفای نقش شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی به جمع بازیگران این سریال پیوست.  

"ناصر دهقانی" روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شهاب حسینی شهریور ماه امسال در مجموعه "شوق پرواز" و در نقش شهید بابایی مقابل دوربین خواهد رفت.
وی اظهار داشت: همچنین "ناصر فخری" دیگر بازیگری است که به جمع بازیگران اضافه شده است.
دهقانی خاطرنشان ساخت: "شوق پرواز" 28 خرداد در قزوین کلید خورد و تاکنون "کوروش تهامی" و "ستاره اسکندری" در شهر قزوین مقابل دوربین رفته اند و بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش نیز لوکیشن بعدی "شوق پرواز" خواهد بود.
مدیر پروژه مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" اضافه کرد: الهام حمیدی، ستاره اسکندری، افسانه بایگان، سعید نیکپور، بهمن زرین پور، مهران رجبی، مینا جعفرزاده و حسن جوهرچی از دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند .
دهقانی، فرهاد توحیدی، حسین تراب نژاد و مهدی محمدیان نژاد را از نویسندگان این مجموعه تلویزیونی برشمرد و تصریح کرد: همچنین حسن پویا مدیر تصویربرداری، سعید ملکان طراح گریم، اصغر نژاد ایمانی طراح صحنه و لباس و مجید مجیدی به عنوان مدیر تولید در این مجموعه فعالیت می کنند.
گفتنی است سریال تلویزیونی "شوق پرواز" روایت زندگی سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که پانزدهم مرداد ماه سال 1366، به هنگام بازگشت از یک مأموریت برون مرزی، هدف گلوله ضد هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل شد.


نظر

گفتگوی امیر قادری با محمدرضا گلزار درباره اتفاق‌های اخیر، برنامه‌های آینده و بد و خوبی که گذشته
هزار حرف نگفته...


سینمای ما - بحث‌ها و اخبار جدید درباره محمدرضا گلزار در یکی دو هفته اخیر، بسیاری را به موقعیت و جایگاه بازیگران مشهور در سینمای ایران حساس کرده است. به عنوان مشهورترین چهره این سینما، حضور گلزار در هر فیلم، تضمینی برای فروش آن است در شرایطی که به نظر می‌رسد هنوز جایگاه و اعتبار یک "ستاره" در میان مسئولان و منتقدان و تماشاگران سینمای ایران نامشخص مانده است. چه خوش‌مان بیاید چه نه، در دوران تازه، نه تنها مجبوریم حضور چهره‌های مشهور را بپذیریم، که باید شکل استفاده درست از ستاره‌ها، در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی را یاد بگیریم. می‌توانیم از استعداد و نفوذ و شهرت‌شان بهره ببریم یا می‌توانیم به حال خود رهای‌شان کنیم. دنیای ما کم کم تغییر کرده است. همیشه که مجبور نیستیم راه حل دوم را انتخاب کنیم.

****

این روزها همه جا بحث ممنوع‌التصویر شدن توست...

من هم خوانده‌ام و شنیده‌ام.

بعد پی‌گیری کردی؟

تمام تلاش‌ام را کردم و دنبال پی‌گیری این خبر هم رفتم. ولی باور کن چیزی دستگیرم نشد. انگار اصلا خبری نبوده.

پس داری به کار خودت ادامه می‌دهی؟ ادامه مطلب...

نظر
 
کنسرت گروه موسیقی "شهناز" به سرپرستی مجید درخشانی با آواز محمدرضا شجریان روزهای 18، 19، 21 و 22 مهرماه در تالار بزرگ کشور برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این کنسرت در دو بخش در دستگاه همایون، شور و مایه همایون اجرا و قسمت اول آن در دستگاه همایون با تصنیف "چشم یاری" ساخته شجریان و "باد صبا" از آثار حسام‌السلطنه مراد با شعر ملک الشعرای بهار آغاز می‌شود.
این بخش با آواز شوشتری، چهارمضراب بیداد و همچنین تصنیف "رندان مست" از ساخته‌های درخشانی ادامه می‌یابد و در قسمت دوم مجموع قطعات در دستگاه شور با عنوان "مرغ خوشخوان" اجرا می‌شود.
حسین رضایی‌نیا دف و دایره، مهرداد صفایی سنتور، کاوه معتمدیان و سینا جهان‌آبادی کمانچه، شاهو عندلیبی نی، رادمان توکلی و مجید درخشانی تار، مژگان شجریان سه‌تار، مهرداد ناصحی قیچک، حامد افشاری قیچک باس، محمدرضا ابراهیمی عود، شاهو عندلیبی نی و رامین قنبری تنبک نوازنده‌های گروه موسیقی شهناز هستند
http://music.irib.ir

نظر


نام و نام خانوادگی : مهراوه شریفی نیا
تاریخ تولد : بیست و نهم فروردین 1360

...........................
او  فرزند اول خانواده است ، پدرش محمدرضا شریفى‏نیا و مادرش آزیتا حاجیان هستند وهنگام تولد او 26 و 24 سال سن داشتند. 
نام مهراوه را پدرش براى او انتخاب کرد. 
پنج ساله بود که خواهرش ملیکا (21 آبان 65) به دنیا آمد و گرچه پنج سال از او کوچک‏تر است، ازدواج کرده است.
در دوران کودکى بسیار خوش‏اخلاق و خندان بود ،  پدرش براى او قصه تعریف مى‏کرد و به همین دلیل از کودکى به داستان‏گویى علاقمند شد ، قبل از آن که به کلاس دوم ابتدایى برود، در فیلم " دزد عروسک‏ها " ساخته محمدرضا هنرمند بازى کرد و با اکبر عبدى و مادرش همبازى شد. 
او از دوازده سالگى پیانو می زد. 
در کودکى  به رشته‏هاى مختلف هنرى علاقه داشت و همیشه شاگرد اول بود. ادامه مطلب...
نظر
 
شب گذشته اولین اجرای مستقل همایون شجریان با گروه دستان در تالار بزرگ کشور برگزار شد.
در این کنسرت که با حضور محمدرضا شجریان و خانواده‌اش به عنوان شنونده برگزار شد گروه دستان با تأخیر 40 دقیقه‌ای متشکل از نوازندگانی چون، حسین بهروزی‌نیا: بَربَت، حمید متبسم: تار، سعید فرج‌پوری: کمانچه، پژمان حدادی: تمبک، دایره، بم‌دایره، بهنام سامانی: دف، پوزه و دایره به همراه همایون شجریان به روی صحنه آمدند. و بعد از ادای احترام به تماشاچیان همایون شجریان به پایین سن آمد و پدرش را در آغوش کشید.
اجرا با تصنیف عاشقانه در مایه دشتی از ساخته‌های حمید متبسم آغاز و سپس همایون با بربط بهروزی‌نیا به سازوآواز پرداخت.
این بخش عنوان قیژک کولی را داشت با اجرای قطعه‌ای بی‌کلام مستانه، سازوآواز کمند زلف از حافظ، تصنیف قیژک کولی براساس اشعاری از شفیعی کدکنی به آهنگسازی متبسم ادامه یافت.
بخش اول کنسرت با تصنیف زهی عشق از مولانا و با تشویق‌های پیاپی مردم به پایان رسید.
همایون شجریان با این اجرا درس خود را در پی چند سال آموزش نزد پدر که در طول اجرا در مقابلش نشسته بود پس داد.
بخش دوم با تنفس 45 دقیقه‌ای با عنوان خورشید آرزو در مایه بیات اصفهان و با آهنگسازی سعید فرج‌پوری آغاز و گروه قطعه بی‌کلام اشتیاق، سازوآواز خورشید آرزو از ساخته‌‌های همایون شجریان براساس اشعاری از فریدون مشیری، تصنیف چین زلف از اشعار نیشابوری سازوآواز عشق پاک از فریدون مشیری، تصنیف اسرار عشق از حافظ، سازوآواز دلشده از عراقی و تصنیف وطن از سیاوش کسرائی را اجرا کردند.
همایون در این اجرا با انتقال تمامی تکنیک‌های آوازی که از پدرش آموخته بود به همگان نشان داد که راه پدر را ادامه داده و می‌دهد.
به گزارش فارس، بعد از اجرای بخش دوم گروه به درخواست مخاطبان دوباره برای اجرای قطعه پایانی به صحنه آمدند و برخلاف تصور همه همایون به خاطر ادای احترام به پدرش قطعه‌ مرغ سحر را خواند که با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبرو شد. کنسرت همایون شجریان به همراه گروه دستان 3 شب دیگر در تهران ادامه دارد.
http://music.irib.