سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر

تقلب در فروش بلیت های المپیک

پایگاه اینترنتی beijingtickets، به عنوان پایگاه رسمی فروش بلیت بازی های المپیک پکن، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

به نقل از ایسنا، پس از این که کمیته بین‌المللی المپیک از هزاران نفر از مردم کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا شکایت هایی مبنی بر عدم دریافت بلیت های خود- ارزش کل آنها به بیش از 30 هزار پوند می رسد - دریافت کرد، پایگاه اینترنتی مذکور مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و IOC در صدد است تا روز دوشنبه در دادگاه کالیفرنیا پیگردهای قانونی را در مورد این پایگاه انجام دهد.

خبرگزاریTimesonline نوشت: در روز 27 جولای تمام بلیت های المپیک به جز دیدارهای فوتبال به طور رسمی به فروش رسیده اما این پایگاه اینترنتی همچنان به تبلیغ برای فروش بلیت های روز افتتاحیه به ارزش بیش از 2150 دلار پرداخت.

این پایگاه اینترنتی که حاوی نشان رسمی بازی های المپیک پکن است حتی موفق به فریب کلاه برداران اینترنتی و حرفه ای شده است. این پایگاه مدعی شده بود که در لندن، نیویورک و سیدنی دفترهایی دارد اما صحت نداشتن این مساله به اثبات رسیده است. پیش از این، پایگاه اینترنتی مذبور به خاطر اخاذی از هواداران موسیقی بریتانیا متهم شده بود.

بلیت المپیک پکن

در میان هواداران المپیکی که فریب این پایگاه را خورده اند نام "جولانتا سوچاکا" مدیر آژانس مسافرتی ایالت تگزاس آمریکا که هفت بلیت برای خود و خانواده اش خریداری کرده بود به چشم می خورد.

 زمانی که وی از یکی از دوستان خود آدرس شرکت مربوط به پایگاه اینترنتی را در ایالت آریزونا جویا شد آنها چیزی جز یک دفتر خالی که هیچ نشانه ای از وجود شرکت در آن دیده می شد یافت نکردند.

از دیگر افراد نام آوری که فریب این پایگاه را خورده اند می توان به "کری چیکاروفسکی" رهبر پیشین حذب آزادیخواه جنوب ولز اشاره کرد که چند بلیت 150پوندی از طریق کارت اعتباری خود خریداری کرد. وی می گوید یازده ماه پیش به دلیل اینکه پایگاه اینترنتی http://www.beijingtickets.com/ در صدر نتایج موتور جستجوی گوگل قرار داشته است، فریب خورده بود.

وی در گفت و گو با رادیو ABC گفت: من یک تمام حرفه ای هستم. از اینکه سایر مردم هم همانند من فریب این مساله را خورده اند تعجب نمی کنم چرا که این فریب کاری بسیار پیچیده و حرفه ای انجام شد.

کمیته المپیک بریتانیا در ماه مارس اعلام کرده بود که برای حل مشکل های مربوط به فریب در فروش بلیت در حال همکاری با سران بازی های المپیک پکن و کمیته بین‌المللی المپیک است.