سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر
 
شب گذشته اولین اجرای مستقل همایون شجریان با گروه دستان در تالار بزرگ کشور برگزار شد.
در این کنسرت که با حضور محمدرضا شجریان و خانواده‌اش به عنوان شنونده برگزار شد گروه دستان با تأخیر 40 دقیقه‌ای متشکل از نوازندگانی چون، حسین بهروزی‌نیا: بَربَت، حمید متبسم: تار، سعید فرج‌پوری: کمانچه، پژمان حدادی: تمبک، دایره، بم‌دایره، بهنام سامانی: دف، پوزه و دایره به همراه همایون شجریان به روی صحنه آمدند. و بعد از ادای احترام به تماشاچیان همایون شجریان به پایین سن آمد و پدرش را در آغوش کشید.
اجرا با تصنیف عاشقانه در مایه دشتی از ساخته‌های حمید متبسم آغاز و سپس همایون با بربط بهروزی‌نیا به سازوآواز پرداخت.
این بخش عنوان قیژک کولی را داشت با اجرای قطعه‌ای بی‌کلام مستانه، سازوآواز کمند زلف از حافظ، تصنیف قیژک کولی براساس اشعاری از شفیعی کدکنی به آهنگسازی متبسم ادامه یافت.
بخش اول کنسرت با تصنیف زهی عشق از مولانا و با تشویق‌های پیاپی مردم به پایان رسید.
همایون شجریان با این اجرا درس خود را در پی چند سال آموزش نزد پدر که در طول اجرا در مقابلش نشسته بود پس داد.
بخش دوم با تنفس 45 دقیقه‌ای با عنوان خورشید آرزو در مایه بیات اصفهان و با آهنگسازی سعید فرج‌پوری آغاز و گروه قطعه بی‌کلام اشتیاق، سازوآواز خورشید آرزو از ساخته‌‌های همایون شجریان براساس اشعاری از فریدون مشیری، تصنیف چین زلف از اشعار نیشابوری سازوآواز عشق پاک از فریدون مشیری، تصنیف اسرار عشق از حافظ، سازوآواز دلشده از عراقی و تصنیف وطن از سیاوش کسرائی را اجرا کردند.
همایون در این اجرا با انتقال تمامی تکنیک‌های آوازی که از پدرش آموخته بود به همگان نشان داد که راه پدر را ادامه داده و می‌دهد.
به گزارش فارس، بعد از اجرای بخش دوم گروه به درخواست مخاطبان دوباره برای اجرای قطعه پایانی به صحنه آمدند و برخلاف تصور همه همایون به خاطر ادای احترام به پدرش قطعه‌ مرغ سحر را خواند که با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبرو شد. کنسرت همایون شجریان به همراه گروه دستان 3 شب دیگر در تهران ادامه دارد.
http://music.irib.