سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر
مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه بامواد مخدر اعلام کرد: شواهد و بررسی ها نمایانگر آن است که هنوز تریاک پرمصرف ترین ماده مخدر ایران است.
دکتر "سعید صفاتیان" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود:‌ هنوز آمار مشخصی از تغییر الگوی مصرف از آخرین آمارگیری RSA سال 86 تا بحال مشخص نشده است و تریاک پرمصرف ترین ماده مخدر است.
ستاد مبارزه با موادمخدر برای کنترل و کاهش آسیب مصرف تریاک در کشور از چندی پیش طرح استفاده از شربتی موسوم به شربت تریاک را برای جایگزینی تریاک پیشنهاد داده است.
باوجودی که مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر بارها نتایج پایلوت شربت تریاک بر روی معتادان تریاکی را مثبت ارزیابی کرده اند اما هنوز اجرای ملی این طرح منوط به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است .
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین جلسه ستاد عالی مبارزه با موادمخدر کشور ، ملزم شده است که تا پایان شهریورماه جاری نظر نهایی خود را درباره استفاده از این شربت اعلام کند.
مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود:‌ پس از تریاک‌، کراک و هرویین پرمصرف ترین مواد مخدر هستند که به نظر می رسد روند مصرف کراک در حال پیشی گرفتن از هرویین است.
صفاتیان حشیش،‌ نور جیزک، تمجیزک، قرص های روانگردان و سایر مواد را در رتبه های بعدی دانست.