سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر
یک سفینه فضایی اروپا که قرار است در سال 2014 به یک ستاره دنباله دار برسد، از نزدیک یک سیارک "الماس" گونه در آسمان عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سفینه بدون سرنشین که "روزتا" ( Rosetta ) نام دارد، ساعات پایانی روز جمعه در جریان یک ماموریت از پیش تعیین شده 360 میلیون کیلومتری از سطح زمین، از بالای یک سیارک به نام "اشتاینز" (2867)Steins عبور کرد.
"ئووه کلر" مسئول دوربین های اصلی روزتا گفت، اشتاینز شبیه یک تکه الماس در آسمان است.
وی افزود که آنها یک جواهر جدید در منظومه شمسی مشاهده کرده اند.
این اولین باری است که یک سفینه اروپایی از کنار یک سیارک عبور کرده است.
تصاویری که "سازمان فضایی اروپا" در یک کنفرانس مطبوعاتی که از طریق اینترنت انجام شد، یک صخره چهار گوش مایل به خاکستری را نشان می دهد که دو گودال بزرگ و یک خط خارق العاده از هفت گودال کوچکتر دارد.
روزتا پس از طی چهار و نیم سال از یک سفر 10 ساله از پیش برنامه ریزی شده که در جریان آن در سال 2014 به ستاره دنباله دار 67P/Churyumov-Gerasimenko خواهد رسید، از کنار این سیارک الماس گونه عبور کرد.
این کاوشگر در اطراف این ستاره دنباله دار دور خواهد زد و یک آزمایشگاه مینیاتوری را برای انجام یک سری آزمایش ها در سطح این ستاره به پایین می فرستد.
تصاویر گرفته شده از این سیارک به همراه اطلاعات علمی ناشی از این سیارک، از طریق ایستگاه زمینی سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به ایستگاه کنترل این ماموریت در "دارمشتات" آلمان ارسال می شود با این وجود ارائه یک تجزیه و تحلیل کامل در مورد آن چند روز تا چند هفته طول می کشد.
ایرنا