سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر
پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند: مصرف پسته در رژیم غذایی سالم می تواند عوامل خطرزای ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس؛ پژوهشگران مرکز تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کردند؛ نتایج تازه ترین تحقیقات برای آزمایش یک رژیم غذایی کنترل شده تغذیه با میزان متعادل چربی و بررسی تاثیر آن بر روی عوامل خطرزای ابتلا به عوارض قلبی عروقی نشان می دهد ، اضافه کردن پسته به این برنامه غذایی خطر ابتلا به نارسایی های قلبی را کاهش می دهد.
شرکت کنندگان در این آزمایش سه برنامه رژیم غذایی را متشکل از 35 درصد چربی کامل و 11 درصد چربی اشباع شده، ‌هر کدام به مدت چهار هفته با وقفه ای دو هفته ای میان هر یک از برنامه های غذایی رعایت کردند.
این رژیم های غذایی شامل یک برنامه کنترل، یک رژیم غذایی بدون پسته با 25 درصد چربی کامل و یک رژیم غذایی حاوی پسته بود که حدود 10 تا 20 درصد از انرژی آن از طریق این ماده غذایی تامین می شد.
نتایج بررسی ها که در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسید در نهایت نشان داد رژیم غذایی حاوی 20 درصد پسته در مقایسه با رژیم غذایی کنترل، میزان لیپو پروتئین باتراکم پایین یا ال دی ال را که به " کلسترول بد " معروف است،‌ تا حدود 12 درصد کاهش داد.
به گفته دانشمندان این کاهش کلسترول به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در بدن و در نتیجه نارسایی های قلبی خواهد بود.