سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

همان طور که می دانید، در ویندوز 98 و ME، می توانید از منوی View گزینه Customize this folder را انتخاب کرده و بعد از انجام مراحل کار، یک عکس را به عنوان Background آن پوشه در نظر بگیرید. ولی در ویندوز XP چه طور. اگر بخواهید این کار را در ویندوز XP انجام دهید، باید تمامی کارهایی را که ویزارد (Wizard) در ویندوز 98 و ME انجام می داد، خودتان انجام دهید.
برای این کار ابتدا Notepad را باز کرده و عبارات زیر را در آن تایپ نمایید:

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
IconArea_Image=The Address Of Picture Goes Here
IconArea_Text=Color Of Texts Goes Here (e.g: 0x00FFFFFF)

در قسمت IconArea_Image، باید مسیر عکس خود را بنویسید که پسوند آن باید jpg، bmp و یا gif باشد. در قسمت IconArea_Text، رنگ نوشته های درون پوشه را مشخص می کنید.
اگر می خواهید که عکس پوشه مورد نظر، در تمامی ویندوزها به نمایش در بیاید، باید از کد زیر استفاده کنید:

[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}={BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
IconArea_Image=The Address Of Picture Goes Here
IconArea_Text=Color Of Texts Goes Here (e.g: 0x00FFFFFF)
http://www.kurdit.net

[.ShellClassInfo]
ConfirmFileOp=0

نظر

خرید کیبورد یا موس چیزی نیست که به سادگی از آن بگذریم. اگرچه ممکن است با کامپیوتر یک یا دو سال قبل از آنکه نیاز به ارتقا یا تعویض پیدا کند، بتوانید کار کنید اما احتمالاٌ کار با کیبورد و موس چندین سالها طول می کشد. بنابراین  مهم است که قبل از اقدام به خرید مواردی را در نظر بگیرید و سیستمی را تهیه کنید که تمام ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد، بسیار راحت باشد، و سالیان زیادی برای شما کار بدهد. مطالبی که در اینجا آورده شده اند، مواردی هستند که می بایست پیش از چنین خرید مهمی مورد توجه قرار دهید.ادامه مطلب...

نظر

کاربران و شرکتهای زیادی پخش فایلهای انتقال یافتنی از راه «بیت تورنت» (BitTorrent) را شروع کرده اند.

این سامانه  به کاربران امکان می دهد که بتوانند فایلهای بزرگ را راحت تر و بدون توجه به مشکلات موجود در شبکه و سرور منتقل و تقسیم کنند. جای تعجب نیست که تشکلهای open source (مانند لینوکس و OpenOffice.org ) بیشتر فایلهای خود را از راه بیت تورنت منتشر می کنند.

با استفاده از بیت تورنت، کاربر با تواناییهای سامانه میزبان محدود نمی شود، بلکه فایلها بین کاربران زیادی تقسیم و این باعث انتقال سریعتر فایلها می شود.

وقتی فایل را از راه بیت تورنت  دانلود می کنید ، رایانه  شما میزبان می شود و فایل را برای دانلود به کاربران دیگر می فرستد. همچنین، این سامانه محدودیتهای نمونه کاربر فرستنده را ندارد.

وقتی که فایلها را دانلود کردید، می توانید فایل را بفرستید و امکان دانلود سریعتر را برای دیگر کاربران فراهم کنید؛ به همین سبب است که حتی فایلهای بسیار بزرگ هم در زمان کوتاه دانلود می شود.

برای به دست آوردن جزئیات بیشتر در مورد فرستنده ها، می توانید این لینک را مشاهده کنید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_BitTorrent_software

برای شروع ، مجبورید که فایل «.torrent» را داشته باشید که شامل اطلاعاتی در مورد فایلهای است که می خواهید دانلود کنید. همچنین، به رایانه شما می گوید که کدام سرور فهرست راینه هایی را بررسی می کند که فایلها را دانلود می کند  یا می فرستند.

تعدادی از سایتها .torrent را میزبانی می کنند. برای مثال، می توانیم به http://www.gameupdates.org برای دموی بازیهای رایانه ای اشاره کنیم.

در پایان، فراموش نکنید که احتیاط را رعایت کنید و فایلهای دانلودی را اسکن کنید.

 http://teletext.irib.ir


نظر

بیماری های کاربیش از حد با رایانه

استفاده از رایانه در زمان ما به یکی از رایج ترین کارها تبدیل شده است. امروزه رایانه نه تنها در خانه ها بلکه در محیط های کاری نیز گسترش بی رویه ای پیدا کرده اند و کمتر اداره و سازمانی را مشاهده می کنیم که از رایانه در آن خبری نباشد. این پدیده جدید اگرچه فواید بی شماری به ما انسان ها هدیه کرده است اما مشکلاتی برای کاربران به همراه می آورد. کارشناسان بهداشت حرفه ای و ارگونومی معتقدند کار با رایانه عوارضی به همراه دارد. از جمله مهم ترین آنها، به مشکلات بینایی برای کاربر، عوارض مفصلی و عضلانی، مشکلات زایمانی در دوران بارداری، عوارض پوستی، استرس و تنفس گازهای مضر متصاعد شده از رایانه اشاره می کنیم. ادامه مطلب...

نظر

شاید پیش اومده باشه که ساعت ? شب برین تو اینترنت و از ترس صدای مودم نمیدونید چیکار کنید یا ممکنه کارت اینترنت شبانه دارین و با صدای مودمتون هم مشکل دارین!

اول وارد رجیستری بشید بعد مسیر زیر را اجرا کنید:

control planel\modems--->open>general>proprties>conection>advanced>Extra settings

در این قسمت تایپ کنید:
atm0

البته میتونید بدون وارد شدن در رجیستری به کنترل پنل برید و در قسمت مودم صدای اون رو تا آخر کم کنید.
منبع:خفر