سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

درمیان انبوه مباحث مطرح شده در روان شناسی بحث «کودک درون» یکی از پرطرفدارترین آن هاست. اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید بهتر است این مطلب را مطالعه کنید.

کودکی دوران پرفراز و نشیبی است و همه ما تحت تاثیر روزهای خوش دوران کودکی هستیم و از گذشت دوران کودکی ناخشنودیم. در واقع لذت دوران کودکی را در دوره پرهیاهو و دشوار بزرگسالی نمی یابیم. شاید به همین دلیل است که شبانه روز به دنبال کسب منافع فردی می گردیم تا شاید بتوانیم اندکی از لذت دوران کودکی را بار دیگر تجربه کنیم. غافل از این که چنان از معصومیت، بازیگوشی سرزندگی و شادابی آن دوران فاصله گرفته ایم که هرگز نخواهیم توانست بدون بازگشت به آن ویژگی ها، مانند کودکان از زندگی لذت ببریم.


«کودک درون» 
نظریه «کودک درون» متعلق به «نیک برن» روان شناس مشهور است که معتقد بود شخصیت انسان ها شامل ? بخش است. کودک درون ، والد و بالغ. والد همان باید و نبایدها و پای بندی به قوانین است که در بزرگسالی به وجدان تبدیل می شود. بالغ همان منطق است که موقعیت سنجی می کند و تصمیم می گیرد. اما کودک درون احساسات، نیازها و خواسته های ماست که گاهی سرکوب و گاهی رها شده است. 
 
زمانی که هر یک از ? بخش دیگر بخش ها را تحت تاثیر قرار دهد، لذت و آسایش از زندگی سلب می شود و زمانی که تفاهم نامه ای بین کودک درون و وجدان برقرار شود، بهترین حالت ایجاد می شود.  ادامه مطلب...

پورشه، فورد، بنز، هیوندای، تویوتا و دهها عنوان معتبر دیگر؛ اینها نامهایی هستند که با خود کلماتی نظیر خلاقیت، ظرافت، امنیت، زیبایی و و بعضی اوقات تجمل گرایی را به یدک می کشند و محصولات و طرحهایشان همیشه تحسین عموم و کارشناس حوزه ی حمل و نقل را برانگیخته است.

به گزارش ورد آی تی , مجله معتبر موتور ترند که کار خود را در سال 1949 آغاز کرد و در بیش از نیم قرن فعالیت خود توانسته جایگاه مناسبی برای خود در میان انبوه نشریات خودرویی جهان بیابد در آخرین گزارش خود اقدام به معرفی شرکتهای برتر خودورسازی جهان نموده است .

شرکت مرسدس بنز

مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است؛ نام خودروهای ساخت شرکت دایملر(Daimler AG) کشور آلمان است. این شرکت ادامه ی یکی از قدیمی‌ترین سازنده های خودرو در جهان است. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی بودند که موتور چهار زمانه را اختراع کردند و پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال 1926 تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

شرکت مرسدس بنز

شرکت بی.ام.و

ب ام و (BMW) که کوتاه شده? عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. این کمپانی صاحب کمپانیهای رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) است ، و سابق بر این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌است. شرکت ب ام و سازنده ماشین‌های لوکس و با کیفیت است و شرکت مادر کارخانه‌هایی نظیر رولز رویس و مینی می‌باشد. در ابتدا کار خودش را با ساخت موتورهای هواپیما آغاز کرد. در سال1923 شروع به تولید موتور سیکلت کرد و در سال1929 آغاز به تولید اتومبیل نمود. آرم دایره‌ای این شرکت نیز نشاندهنده و یادبود ملخ هواپیماهای تولیدی در سال‌های اولیه تاسیس شرکت میباشد ادامه مطلب...

 
 عجیب نیست که شکمتان را نتوانید ببینید؟ در اینجا 10 روش ساده برای مسطح کردن شکمتان،به شما توصیه شده است  
 

fرای مسطح کردن شکمتان از نکات ساده ای که می توانید آنها را در زندگی روزمره تان بگنجانید گرفته تا انجام ورزشهایی در منزل،به شما توصیه شده است.

این ده پیشنهاد را دنبال کنید و شکمتان را تخت و مسطح ببینید:

1. یک کاسه تمشک بخورید:
فیبر موجود در تمشک از یبوست که باعث بزرگ شدن شکمتان مانند یک بالون می شود جلوگیری میکند .

2. مقدار زیادی آب بنوشید:
آب فقط حجم معده را پر کرده و عاری از کالری است همچنین باعث می شود سوخت و ساز بدنتان در حرکت باشد.
 
3. نوشابه را از قلم بیندازید:
مطمئنا نوشابه چاق کننده نیست اما مملو از کالری است.نوشابه همچنین سطح کورتیزول( هورمون استرس که به ذخیره شدن چربی در شکمتان کمک می کند) را بالا  می برد.

4. صاف بنشینید:
قوز کردن به سمت جلو باعث بزرگ به نظر رسیدن شکمتان می شود.برای اینکه لاغر شوید ماهیچه های شکمتان را سفت و محکم کنید،شانه هایتان را به عقب ببرید،بدن خود را به سمت بالا بکشید،و پشتتان را برخلاف صندلی به سمت عقب پایین بیاورید.
 
5. باغبانی کنید:
خم شدن،بلند شدن،چرخیدن به شکل دادن کمرتان کمک کرده و در ساعت 350 کالری می سوزانید.

ادامه مطلب...

قدیمی‌ها
می‌گفتند وقتی در خواب نفس آدم بند می‌آید، بختک به سراغش آمده است؛ اما
در دنیای امروز، توقف چند ثانیه‌ای تنفس در خواب را آپنه خواب یا بند آمدن
تنفس می‌گویند که ازقضا بسیار هم شایع است.
تا به حال شده ببینید کسی
در خواب دیگر نفس نمی‌کشد و برای چند لحظه هم که شده، احساس کنید نفسش بند
آمده است. البته این افراد ممکن است بیدار نشوند و بعد از چند لحظه به
تنفس طبیعی خود ادامه می‌دهند،‌ اما این حالت گاهی اطرافیان آن‌ها را
می‌ترساند.
در واقع این حالت یک اسم و تشخیص مشخص دارد: آپنه در خواب.
آپنه یک کلمه یونانی است به معنای بدون تنفس و به حالت خفگی و بند آمدن
نفس هم گفته می‌شود. بر اساس گزارشی که لایوساینس منتشر کرده، آپنه خواب
خیلی شایع است و تنها در جامعه آمریکا در
حدود 18 میلیون نفر در حین خواب
دچار توقف تنفس می‌شوند. البته افراد مسن و مردها بیشتر به آپنه خواب
مبتلا می‌شوند.
در بین افراد مبتلا به آپنه خواب، فشار خون بالا خیلی
رایج است. افت ناگهانی سطح اکسیژن خون در زمان‌هایی که به اصطلاح توقف
خواب نامیده می‌شوند،‌ باعث بالا رفتن فشار خون و فشار آمدن به سیستم گردش
خون می‌شود و بدین ترتیب،‌ در این افراد خطر مشکلات قلبی و عروقی هم بالا
می‌رود.

توقف تنفس در این افراد گاه تا 30 ثانیه طول می‌کشد و این
توقف‌ها گاهی صدها بار در طول یک خواب شبانه اتفاق می‌افتند. بعضی وقت‌ها
این توقف‌ها می‌توانند فرد را بیدار کنند و یا باعث شوند که در مجموع خواب
خوب و راحتی نداشته باشد. این بیدار شدن‌‌ها اغلب خیلی کوتاه هستند و صبح
فرد آن‌ها را به خاطر نمی‌آورد.
10 درصد از افراد مبتلا به آپنه خواب،‌
آپنه مرکزی دارند،‌ یعنی ارتباط ماهیچه‌های تنفسی و مغز مختل است که البته
نادر است. 90درصد باقیمانده آپنه انسدادی دارند،‌ یعنی دلیل آپنه،‌
انسداد مسیر تنفسی به دلیل رها شدن ماهیچه‌های پشت حلق است. این
ماهیچه‌ها، زبان،‌ لوزه‌ها، کام گوشتی و زبان کوچک را کنترل می‌کنند.
البته بافت  زیاد در منطقه گلو هم موثر است.

علایم شایع ابتلا به آپنه خواب عبارتند از:
    * خواب زیاد در طول روز
    * خروپف با صدای بلند
    * دوره‌های توقف مشهود تنفس در خواب
    * بیدار شدن‌های ناگهانی به دلیل مشکل تنفس
    * بیدار شدن با گلوی خشک و احساس درد در حلق
    * سردردهای صبحگاهی
    * مشکلات مربوط به محرومیت از خواب مانند تغییر خلق و فراموشی

 سیمرغ

نظر

1- او با سری بزرگ متولد شد
وقتی انیشتن به دنیا آمد او خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی که مادر وی تصور می کرد، فرزندش ناقص است، اما او بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه های طبیعی بازگشت.

2- حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود، نبود
مطمئنا انیشتین می توانسته کتابهای مملو از فرمول و قوانین را حفظ کند،اما برای به یاد آوری چیز های معمولی واقعا حافظه ضعیفی داشته است. او یکی از بدترین اشخاص در به یاد آوردن سالروز تولد عزیزان بود .

3- او از داستانهای علمی- تخیلی متنفر بود
انیشتین از داستانهای تخیلی بیزار بود. زیرا که احساس می کرد ،آنها باعث تغییر درک عامه مردم ازعلم می شوند و در عوض به آنها توهم باطلی از چیز هایی که حقیقتا نمی توانند اتفاق بیفتند میدهد.


4- او در آزمون ورودی دانشگاه اش رد شد
درسال 1895 در سن 17 سالگی، انیشتن که قطعا یکی از بزرگترین نوابغی است که تا کنون متولد شده، در آزمون ورودی دانشگاه فدرال پلی تکنیک سوییس رد شد.

در واقع او بخش علوم و ریاضیات را پشت سر گذاشت ولی در بخش های باقیمانده، مثل تاریخ و جغرافی رد شد.
وقتی که بعدها از او در این رابطه سوال شد؛ او گفت: آنها بی نهایت کسل کننده بودند، و او تمایلی برای پاسخ دادن به این سوالات را در خود آحساس نمی کرد.

5 - علاقه ای به پوشیدن جوراب نداشت

انیشتن در سنین جوانی یافته بود که شصت پا باعث ایجاد سوراخ در جوراب می شود. سپس تصمیم گرفت که دیگر جوراب به پا نکند و این عادت تا زمان مرگش ادامه داشت.

علاوه بر این او هرگز برای خوشایند و عدم خوشایند دیگران لباس نمی پوشید، او عقیده داشت یا مردم او را می شناسند و یا نمی شناسند. پس این مورد قبول واقع شدن [آن هم از روی پوشش] چه اهمیتی میتواند داشته باشد

6- او فقط یکبار رانندگی کرد
انیشتن برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه، از راننده مورد اطمینان اش کمک می گرفت.
راننده وی نه تنها ماشین اورا هدایت می کرد، بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان،شنوندگان حضور داشت.

انیشتن، سخنرانی مخصوص به خود را انجام می داد و بیشتر اوقات راننده اش، بطور دقیقی آنها را حفظ می کرد.

یک روز انیشتن در حالی که در راه دانشگاه بود، باصدای بلند در ماشین پرسید: چه کسی احساس خستگی می کند؟

راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای انیشتن سخنرانی کند،سپس انیشتن بعنوان راننده او را به خانه بازگرداند.

عدم شباهت آنها مسئله خاصی نبود. انیشتن تنها در یک دانشگاه استاد بود، و در دانشگاهی که وقتی برای سخنرانی داشت، کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانست او را از راننده اصلی تمییز دهد.

او قبول کرد، اما کمی تردید در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از راننده اش پرسیده شود، او چه پاسخی خواهد داد، در درونش داشت.

به هر حال سخنرانی به نحوی عالی انجام شد، ولی تصور انیشتن درست از آب در آمد.دانشجویان در پایان سخنرانی انیشتین جعلی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند.

در این حین راننده باهوش گفت سوالات بقدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ گوید"سپس انیشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد،به حدی که باعث شگفتی حضار شد.

7- الهام گر او یک قطب نما بود
انیشتن در سنین نوجوانی یک قطب نما به عنوان هدیه تولد از پدرش دریافت کرده بود.

وقتی که او طرز کار قطب نما را مشاهده می نمود، سعی می کرد طرز کار آن را درک کند. او بعد از انجام این کار بسیار شگفت زده شد. بنابر این تصمیم گرفت علت نیروهای مختلف در طبیعت را درک کند.

8- راز نهفته در نبوغ او
بعد از مرگ انیشتن در 1955 مغز او توسط توماس تولتز هاروی برای تحقیقات برداشته شد.

اما اینکار بصورت غیر قانونی انجام شد. بعدها پسر انیشتن به او اجازه تحقیقات در مورد هوش فوق العاده پدرش را داد.

هاروی تکه هایی از مغز انیشتن را برای دانشمندان مختلف در سراسر جهان فرستاد. از این مطالعات دریافت می شود که مغز انیشتن در مقایسه با میانگین متوسط انسانها، مقدار بسیار زیادی سلولهای گلیال که مسئول ساخت اطلاعات هستند داشته است.

همچنین مغز انیشتن مقدار کمی چین خوردگی حقیقی موسوم به شیار سیلویوس داشته، که این مسئله امکان ارتباط آسان تر سلولهای عصبی را بایکدیگر فراهم می سازد.

علاوه بر اینها مغز او دارای تراکم و چگالی زیادی بوده است و همینطور قطعه آهیانه پایینی دارای توانایی همکاری بیشتر با بخش تجزیه و تحلیل ریاضیات است.

www.persianv.com