سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر

همانطور که می‌دانید شایعترین علت مرگ و میر در دنیا بیماریهای قلبی و عروقی است و یکی از مهمترین عوامل ایجاداین بیماریها افزایش بیش از اندازه کلسترول بد یا همان LDL است. گرچه بسیاری از افراد به طور ارثی مستعد‌تر از دیگران هستند اما در این مقاله ما حتی به کسانی که زمینه ارثی این بیماری را دارند، توصیه‌های غذایی می‌نماییم که به طورمعجزه آسایی سبب کاهش کلسترول در آنهامی‌شود و از ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری خواهد نمود.


1- سیب :
درمطالعه‌ای که اخیرا در فنلاند انجام شده‌است به یک نتیجه جالب توجه دست یافته‌اند و آن کاهش کلسترول خون با خوردن سیب بوده است. در واقع دراین مطالعه افرادی که به مدت سه ماه روزی سه عدد سیب مصرف نمودند، کلسترول خون آنها به میزان 20 واحد پایین آمد. علت این قضیه به خاطر وجود ماده‌ای به نام پکتین است که به علت خاصیت فیبریی که دارد سبب پایین کشیدن کلسترول می‌گردد. همچنین با داشتن مواد ضد اکسیدان از تجمع کلسترول بد در جریان خون نیز جلوگیری می‌کند. حال ما به شما توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه الان فصل پاییزاست و میوه سیب هم فراوان است، با مصرف آن کلسترول خود را کاهش دهید.


2- اسفناج:
در کنار دیگر سبزیجات، که برای شما بسیار مفید است، اسفناج با اثر معجزه آسای خود و به دلیل وجود کاروتینوییدی به نام لوتیین سبب کاهش ساخت کلسترول در خون می‌گردد. با قرار دادن یک یا دو وعده اسفناج درغذای روزانه، میزان کلسترول خود را کاهش دهید.


3- جو (جوی دوسر)
خوردن یک کاسه سوپ جوی گرم هم لذتبخش است و هم به دلیل وجود فیبرهای قابل حل در آب، سبب کاهش کلسترول شما می‌گردد. پس سعی کنید از جو بیشتر در غذاهای خود مصرف نمایید.


4- پوست پرتقال:
اگر از مادربزرگها و یا بعضی از مادران خوش سلیقه و کدبانو سوال کنید به شما خواهند گفت که چطور می‌توان از پوست پرتقال مواد خوراکی خوشمزه‌ای تهیه کرد. مثل شیرین پلو با پوست پرتغال، مرصع پلو، مربای پوست پرتقال و ...
پوست پرتقال به دلیل وجود ماده‌ای به نام پلی متوکسیلیتدPMFs)) فلاونید که در رنگدانه آن وجود دارد سبب کاهش کلسترول خون به حد قابل توجهی می‌گردد.


5- چای سبز:
اگر روزی حد‌اقل یک فنجان چای سبز مصرف کنید کلسترول شما بطور چشمگیری کاهش می‌یابد. البته اثرات مفید چای سبز در کاهش ابتلاء به بسیاری از بیماریها، بر کسی پوشیده نیست اما یکی دیگر از معجزات آن کاهش کلسترول بد در بدن شما می‌باشد.
www.gtalk.ir


? هر چه از استوا به سمت قطب پیش میرویم اندازه موجودات بزرگتر میشود مثل پنگوئن ها - روباه - وال.

? گاو نر کور رنگ است و فقط نسبت به حرکات شنلی که گاو باز در مقابل چشمانش تکان میدهد به خشم میاید و دیگر فرقی نمیکند که شنل به چه رنگی باشد.

? وزن کل موریانه های جهان ده برابر وزن کل انسانها است.

? ادرار موش در زیر اشعه ماورا بنفش میدرخشد و همین امر باعث میشود که بازها بتوانند آنها را شکار کنند.

? کانگروها قادر نیستند بسوی عقب راه بروند.

? مارها و ببرهای استرالیایی که چشمهایشان توسط پرندگان کور شده اند به راحتی میتوانند به زندگی خود ادامه دهند

? یکی از سمی ترین حیوانات دنیا نوعی عروس دریائی است که سم آن در کمتر از دو دقیقه قربانی خود را میکشد.

? فقط سی درصد از مارهای دنیا سمی هستند.

? عقربها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیو اکتیویته تاثیری به آنها ندارد و جالب تر اینکه عقربها دو دشمن دارند یکی از آنها یک نوع سار است و دیگری مگس.

? مار «آناکوندا» تنها نمونه افعی است که بچه می زاید.

? ملکه موریانه پنجاه بار بزرگتر از جفت مذکر خود می باشد.

? زمان بارداری فیل به 2 سال می رسد.

? نوعی ماهی وجود دارد که با کمک باله هایش به سطح آب می آید و یک و نیم دقیقه در هوا پرواز می کند و به شکار طعمه خود می پردازد.

? اسب ماده سی دندان و اسب نر سی و شش دندان دارد.

? حس بویاییه مورچه با حس بویاییه سگ برابری میکند.

? از بزاق یک نوع خفاش خون آشام داروی ساخته اند که جلوی سکته مغزی را میگیرد.

? در صورت نبودن غذا تمساح قوی همنوع ضعیفتر از خود را می خورد.

? کوچکترین سگ جهان ، دارکیده پیترزبورگ با 600 گرم وزن می باشد.

? پنگوئن نر در طول دو ماه محافظت از تنها تخم پگوئن ماده چیزی نمی خورد و چهل درصد وزن خود را از دست دهد.

? قلب گنجشک 100 بار در دقیقه می زند ، درضمن میدانستی که گنجشکها روی زمین راه نمی روند بلکه می پرند.

? مار میتواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند.

? بزرگترین مار جهان ، 8 متر طول و125کیلوگرم وزن دارد.

? قدرت بینایی جغد هشتاد و دو برابر انسان است.

? دلفینها و فیلها فقط2ساعت در شبانه روز می خوابند.

? حداکثر سرعت لاک پشت های غول پیکر چهار و نیم متر در دقیقه است که خرگوش این فاصله را در کمتر از نیم ثانیه می پیماید.

? بزرگترین جانور بی مهره ماهی مرکب غول پیکر است د بلندیش ممکن است تا حدود15متر برسد.

? شمپانزه، اورانگوتان، گوریل، میمون، سگ، گربه، راکون، خوک، فیل و اسب ?? تا از باهوشترین حیوانات هستند.

? وزن مغز گوریل 600 گرم است و مغز فیل یک هزارم وزن بدن اوست.

? سگها دنیا را بیرنگ و مات می بینند د آنها نزدیک بین بوده و تنها سایه های خاکستری رنگ را تشخیص می دهند.

? ماهی قزل آلا یکی از بهترین و معروفترین ماهیهای پرورشی آبهای شیرین است و نوع رنگین کمان آن نخستین بار از آمریکا به نقاط دیگر برده شده است.

? فیل از گوشهایش بعنوان تهویه هوا نیز استفاده میکند د فیل دمای بدنش را توسط گوشهایش متعادل نگه میدارد ، چون سطح بزرگی دارد که حیوان میتواند از طریق آن گرمای بدنش را کاهش دهد.

? ضربان قلب مرغ مگس خوار 1000 مرتبه در دقیقه است.

? حیواناتی چون سگ و گربه تنها از طریق نفس زدن تند ، تند به دفع گرمای بدن خود می پردازند و بدین علت است که سگ در هوای گرم دهان خود را باز کرده و له له می زند ، تا بدینگونه از حرارات و گرمای بدن خود بکاهد.

? بعضی از پرندگان چنان درجه حرارت بدنشان بالاست که مجبورند برای حفظ این گرما ، غذای زیادی بخورند بطوریکه اگر شما بخواهید باندازه این نوع پرندگان غذا بخورید باید در هر وعده غذا حداقل ده کیلو غذا بخورید.
 افتاب


تفلون , • نظر

تفلون از پلیمر شدن رادیکالی تترا فلوئورو اتیلن تشکیل می شود.داستان کشف ان حکایت جالبی از کشف های تصادفی در شیمی است که نخستین بار در ازمایشگاه تحقیقاتی شرکت دوپان روی داده است. در ان زمان با این که تترافلوئورواتیلنسنتز شده بود,ولی کوشش برای پلیمر کردن ان ناموفق بود.از انجایی که این ترکیب گازی دردر یک سیلندر کوچک نگهداری می شد,پس از مدتی که برای اجرای ازمایش دیگری به این ماده نیاز شد,با باز شدن شیر سیلندر هیچ گازی از ان بیرون نیامد.فرد ازمایشگاه برای رد این فرضیه که "گاز از ظرف نشت کرده است."یسلندر را با ترازو کشید و مجموع جرم سیلندر و گاز را با با مجموع جرم سیلندر و گازی که در ابتدا در ان بوده,مقایسه کرد.
 

یکسان بودن این مقادیر اشکار کرد که گاز تترافلورئوراتیلن باید به فراورده دیگری تبدیل شده باشد.کنجکاوی این شیمیدان سبب شد تا وی سیلندر را ببرد و پی به وجود ماده جامدپلیمری در درون سیلندر ببرد.پلیمری که او پیدا کرد خواص جالبی داشت و همین انگیزه ای برای تلاش های بعدی شد.نتیجه این کوشش ها سرانجام به روشی بای تهیه این پلیمر منتهی شد.تفلون به دلیل داشتن ساختاری خطی و بدون پیچیدگی فضا شیمیایی,دمای ذوب بالایی (327 )دارد.تفلون,پلیمری انحلال ناپذیر و از نظر شیمیایی بسیار بی اثر است.ازتفلون برای ساختن سوپاپ ها و پوشش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده می شود و به دلیل خواص نچسب و مقاومت گرمایی بالایی که دارد,کاربرد وسیعی در پوشش دادن به ظروف پخت و پز یافته است. 
http://danesh.mygiti.com


پادشاه دانگمیونگ (متولد ??-?? قبل از میلاد ) یا به طور کامل دانگمیونگ سئونگ وانگ که با اسم زمان تولدش جومونگ نیز معروف است، موسس امپراتوری گوگوریو می‌باشد. گوگوریو در میان سه امپراطوری کره، شمالی‌ترین آنها محسوب می‌شد. درلوح سنگی گوانگائتو از او با نام چومووانگ به معنی پادشاه چومو و در ? کتاب تاریخی سامگوک ساگی و سامگوک یوسا از او با نام جومونگ و عنوان گو یاد شده‌است. همچنین در کتاب سامگوک ساگی از او با نام چومونگ یا سانگائی نیز نام برده شده‌است. در سایر نوشته‌های بدست آمده او با نام‌های چومونگ ، جونگمو یا دومو معرفی شده‌است.[?]

تولد

افسانه تاسیس گوگوریو برگرفته از متون کهن کره از جمله لوح سنگی گوانگائتو می‌باشد. معروفترین متن شناخته شده با اندکی تغییرات از سامگوک یوسا، "سامگوک ساگی و دانگمیونگ سئونگ وانگ پیئون از دانگ گوک ایسانگ گوکجیپ بدست آمده‌است.

بحث‌های مختلفی بر سر آنکه پدر واقعی او چه کسی بوده به وجود آمده‌است، در بعضی از متون کره، جومونگ را پسر هه موسو (:به معنی پسر آسمان) و یوهوا (به معنی دختر خدای رودخانه هابک) توصیف کرده‌اند.

گفته شده‌است که هه موسو با یوهوا در زمانی که او در کنار رودخانه در حال حمام کردن بود آشنا شده‌است، اما خدای رودخانه هه موسو را قبول نکرد و او به آسمان برگشت. خدای رودخانه یوهوا را به اوبالسو () تبعید کرد، مکانی که او با پادشاه دانگ بویو، گوانگائتو آشناشد و صیغه او گردید. یوهوا که توسط نور خورشید باردار شده بود، تخمی را بدنیا آورد.[?] گوموا سعی کرد تا تخم را نابود کند سپس سعی کرد تا تخم را به حیوانات بخوراند، اما حیوانات به جای خوردن آن، از تخم محافظت کردند تا صدمه نبیند. در نهایت گوموا تخم را به یوهوا برگرداند و از درون تخم پسری به دنیا آمد که جومونگ نامیده شد و در زبان کره‌ای به معنی کماندار ماهر است.

ترک دانگ بویو

جومونگ برای مهارت استثنایی که در تیراندازی داشت، معروف بود. سرانجام به خاطر حسادت پسران گوموا، جومونگ مجبور به ترک دانگ بویو شد. برطبق افسانه در هنگام فرار با اسبش به رودخانه‌ای خروشان رسید، لاک پشتهاو جانوران آبزی بر سطح آب آمدند و یک پل ایجاد کردند.[?] هنگامیکه او به سرزمینی که در جنوب رودخانه قرار داشت وارد شد و مورد استقبال گو موسئو دانگون فرمانروای جولبون (که همان باک بویو بود) قرار گرفت. گو موسئو می‌دانست که جومونگ یک مرد معمولی نیست و دخترش سوسونو را به عقد او درآورد. بعداز مرگ گو موسئو در ?? قبل از میلاد، جومونگ هفتمین دانگون باک بویو گردید. او تمام ? قبیله جولبون را با یکدیگر متحد کرد و یک کشور پادشاهی متمرکز به وجود آورد.ادامه مطلب...

تکنولوژیBluetooth که بعضی ها در فارسی آن را به دندانه آبی ترجمه کرده اند. استانداردی برای امواج رادیویی است که که برای ارتباطات بی سیم امپیوترهای قابل حمل و نقل (مانند lap top ها) و تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی رایج استفاده می شوند این امواج برای فاصله های نزدیک استفاده می شوند و برای ارتباطات بی سیم تکنولوژی ارزانی محسوب می شوند. و بوسیله این تکنولوژی می توانید بین دو وسیله که دارای این تکنولوژی باشند به صورت بی سیم پیغام، عکس یا هر کلاً اطلاعات رد و بدل کنید.

رادیوی Bluetooth در داخل یک میکرو چیپ قرار دارد و در باند فرکانسی 2.4 گیگا هرتز عمل می کند. این تکنولوژی از سیستم "Frequency Hoping Spread Spectrum" استفاده می کند، که سیگنال آن 1600 بار در ثانیه تغییر می کند که کمک بزرگی برای جلوگیری از تداخل ناخواسته و غیر مجاز است. علاوه بر این بوسیله نرم افزار کد شناسایی وسیله طرف مقابل چک می شود. بدین ترتیب می توان اطمینان حاصل کرد که اطلاعات شما فقط به مقصد مورد نظر می رسد.

این امواج با دو قدرت وجود دارند. سطح قدرت پایین تر که محیطهای کوچک را می تواند پوشش دهد ( مثلاً داخل یک اتاق ) یا در نوع با قدرت بالاتر که رنج متوسطی را می تواند پوشش دهد. ( مثلاً کل یک خانه را متواند پوشش دهد. ) این سیستم هم برای ارتباط نقطه به نقطه و هم برای ارتباط یک نقطه با چند نقطه می تواند استفاده شود. دارای پهنای باند 720Kbs و 10 متر قدرت انتقال (در صورت تقویت تا 100 متر قابل افزایش است ) می باشد. این تکنولوژی که از سیستم گیرندگی و فرستندگی در جهت مناسب استفاده می کند. قادر است امواج رادیویی را از میان دیوار و دیگر موانع غیر فلزی عبور دهد. اگر امواج مزاحم دستگاه ثالثی باعث تداخل شود انتقال اطلاعات کند می شود ولی متوقف نمی شود.

با سیستمهای امروزی بیش از 7 دستگاه می توانند برای برقراری ارتباط با تولید کننده امواج در یک دستگاه دیگر فعال شوند. به این شیوه Piconet می گویند چندین piconet‌ را می توان به یکدیگر متصل کرد که یک scatternet را تشکیل می دهند.

 

Bluetooth SIG

سازمان Bluetooth SIG یا Special interest group در سال 1998 بوسیله سونی اریکسون، IBM، Intel، نوکیا توشیبا بوجود آمد. و پس از آن شرکتهای تری کام، Lucent، مایکروسافت و موتورولا و بیش از 2000 کمپانی دیگر به این سازمان پیوستند.

 

فرایند صدور جواز و گواهینامه:

قبل از اینکه یک کارخانه بتواند محصولی که از تکنولوژی بی سیم Bluetooth استفاده می کند وارد بازار کند باید جواز آن را از دو جهت دریافت کند. ابتدا محصول مورد نظر استانداردهایی لازم دارد که بتواند با دستگاههای دیگر که دارای تکنولوژی بی سیم Bluetooth هستند ارتباط برقرار کند. دیگر اینکه باید مجوزهای لازم برای این سیستم چه در کشور سازنده و چه در کشوری که محصول به فروش می رود مجوزهای قانونی آنها را دریافت کند.
http://danesh.mygiti.com