سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

ورزش , • نظر
رئیس
فدراسیون فوتبال گفت: اشخاصی که معتقدند تساوی دربی به دلیل دخالت مدیران
سیاسی در ورزش است شجاع داشته باشند و نام آنها را هم فاش کنند!

علی
کفاشیان در خصوص برخی شایعات پیرامون دخالت مدیران سیاسی در نتیجه مسابقه
دربی، در گفت و گو با خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، عنوان کرد: شایعات
منتشر شده پیرامون دخالت مدیران سیاسی در نتیجه دربی 66، تحلیل‌های
اشتباهی است که برخی تماشاگران به دلیل تمایل به پیروزی تیم محبوبشان بیان
می‌کنند. به نظر من افرادی که این مسایل را مطرح می کنند بهتر است شجاعت
داشته باشند و نام اشخاص مورد نظر را هم فاش کنند.

من
به شخصه در صورتی که از چنین مواردی مطلع شوم و نام افراد را بدانم بدون
هیچ ترسی آن را فاش خواهم کرد. اما حقیقت این است که چنین موضوعی وجود
ندارد.

کفاشیان
در ادامه اظهار داشت: یعنی سیاسیون آنقدر قدرت دارند که مسابقه این چنینی
را به تساوی بکشانند؟! خود شاهد بودم که مدیران عامل دوباشگاه از هیچ
تلاشی برای پیروزی تیم خود دریغ نکردند، فدراسیون نیز مثل هر مسابقه دیگری
استرس بازیکنان را درک کرده و براساس وظیفه خود تذکرات لازم را اعمال کرده
است، لذا صحبت در خصوص دخالت سیاسیون در نتیجه دربی کاملا غیر اصولی و
اشتباه است.

کفاشیان
گفت:‌اگر منظور از سیاسیون، سازمان تربیت بدنی است باید بگویم هر دو تیم
استقلال و پرسپولیس متعلق به سازمان است و سازمان دوست دارد هر دوی آنها
برنده باشند. اگر هم منظور از سیاسیون فدراسیون فوتبال است در این رابطه
هم باید بگویم ما تمام تلاشمان معطوف به برگزاری یک مسابقه آرام و بدون
اغتشاش و داوری مطلوب است. در هر حال خوشحالی ما از این است که داور
ایرانی توانست در این قضاوت بسیارخوب ظاهر شود. و ما از نحوه قضاوت رضایت
صد در صد داریم و معتقدم این نقطه عطفی در داوری ایران بود
ipna


نظر

شناسنامه
نام کامل    فرانسِسک فابرگاس سولِر
زادروز    14می سال1987 میلادی
زادگاه    بارسلونا، اسپانیا
قد   177 سانتی متر
لقب(ها)    سِسک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی    آرسنال
شماره پیراهن   4
پُست    هافبک وسط (فوتبال)
باشگاه‌های حرفه‌ای
    آرسنال    
تیم ملی
    اسپانیا    




فرانسِسک (سِسک) فابرگاس سولِر (Francesc "Cesc" Fàbregas Soler)، متولد سال 1987 میلادی در شهر بارسلونای اسپانیاست. او هم اکنون برای تیم باشگاهی آرسنال و تیم ملی اسپانیا به عنوان هافبک وسط، بازی می کند. فابرگاس کار خود را از آکادمی بارسلونا و به عنوان کارآموز فوتبال شروع کرد اما بلافاصله در سپتامبر سال 2003 توسط باشگاه آرسنال انگلستان، خریداری شد. او در اولین فصل حضور در آرسنال، چندان به خدمت گرفته نشد اما در فصل 2003-4، به دلیل مصدومیت های پی در پی هافبک های آرسنال، بیشتر به میدان رفت. سِسک در سال 2003 به تیم زیر هفده سال اسپانیا دعوت شد و در همان سال در کشور فنلاند، برای این تیم به میدان رفت. او به دلیل بازی های فوق العاده برای تیم آرسنال، در سال 2006 به تیم بزرگ سال اسپانیا دعوت شد تا در جام جهانی2006، برای این تیم به میدان برود. وی در سال 2008 با تیم ملی اسپانیا، قهرمان یورو 2008 شد.
سال های اولیه

فرانسِسک فابرگاس، همیشه یکی از طرفداران تیم بارسلونا بود. او اولین بار وقتی که فقط9 ماه داشت، به همراه پدربزرگ خود به دیدن یکی از بازی های تیم بارسلونا رفته بود! فرنسِسک فوتبال حرفه ای را در تیم جوانان بارسلونا، در پست هافبک دفاعی آغاز کرد و در مدت حضور در این تیم، 30 گل به ثمر رساند. او از تیم نوجوانان به تیم بزرگ سالان بارسلونا دعوت شد اما به دلیل سنّ کم، حتی یک بازی هم در نیوکمپ (ورزشگاه بارسلونا) انجام نداد. فابرگاس در 11 سپتامبر سال2003 به تیم لندنی آرسنال پیوست. او بازهم به دلیل سنّ کم وارد تیم اصلی (بزگ سال) نشد ولی مصدومیت های پی در پی هافبک های کلیدی آرسنال، همچون پاتریک ویرا و اِدو، باعث شد که آرسن ونگر سرمربی آرسنال، او را به خدمت بگیرد. سِسک در 23 اکتبر همان سال با بازی در مقابل تیم رودِر هام یونایتد، با 16سال و 177 روز سن، جوان ترین بازیکن تاریخ آرسنال شناخته شد. وی همچنین با گلزنی در بازی با تیمولوِرهمپتون در جام حذفی انگلستان، که به برد5-1 آرسنال انجامید، نام خود را به عنوان جوان ترین گلزن این تیم در تاریخ تیم آرسنال، ثبت کرد. در همان سال فابرگاس با تیم آرسنال، فهرمان لیگ انگلستان شد ولی به دلیل بازی نکردن در این لیگ، مدالی دریافت نکرد. فابرگاس در فصل 2004-5، برای اولین بار، به دلیل مصدومیت های پاتریک ویرا، اِدو و گیلبرتو سیلوا در لیست یازده نفره ی آرسن ونگر قرار گرفت. وی به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ انگلستان شناخته شد و با بازی های درخشان در مقابل تیم هایی همچون بلک بِرن و منچستر یونایتد، پاتریک ویرا و دیگر هافبک های وسط تیم آرسنال را نیمکت نشین کرد! فابرگاس جوان، در جام باشگاه های اروپا هم به میدان رفت و با گلزنی در برابر تیمروزِنبورگ، نام خود را به عنوان دومین جوانترین گلزن تاریخ این جام ثبت کرد. وی در جمع یازده نفره ی تیم آرسنال که با شکست تیم منچستر یونایتد قهرمان جام حذفی سال 2005 شد، حضور داشت
پیوستن به یازده نفر اصلی تیم

با ترک پاتریک ویرا در سال 2006از تیم آرسنال و پیوستن به تیم یوونتوس، فرانسِسک فابرگاس به جای این بازیکن به خدمت گرفته شد. هیچ کس در آن زمان فکر نمی کرد که او با سن کم بتواند در جمع یازده نفره ی اصلی آرسنال دوام بیاورد اما او با درخشش در بازی های جام قهرمانان اروپا و لیگ انگلستان کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد. فرانسِسک در بازی با تیم یوونتوس ایتالیا، در مقابل یار قدیمی خود، پاتریک ویرا قرار گرفت. او در مقابل تکل های خشن پاتریک دوام آورد و با ثمر رساندن یک گل و ساختن گلی دیگر برای آرسنال به موفقیت های خود افزود. فابرگاس با آرسنال به فینال جام قهرمانان رفت و در مقابل تیم سال های جوانی خود یعنی تیم بارسلونا قرار گرفت اما آرسنال در این بازی با نتیجه ی 1-2مغلوب این تیم شد.

فابرگاس در پایان فصل 2005-6 با پیشنهادها زیادی از سوی تیم رئال مادرید اسپانیا رو به رو شد. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در یکی از مصاحبه های خود گفت: "فرانسسک فروشی نیست و به هیچ پیشنهادی از سوی هیچ تیمی گوش نخواهیم داد." و آرسنال با سِسک در سپتامبر 2006با اینکه این بازیکن 6 سال دیگر هم با آرسنال قرارداد داشت، قراردادی 5ساله امضا کرد. فابرگاس دلیل رد کردن پیشنهادات دیگر و امضای قراردادی جدید را آرسن ونگر و شیوه ی بازی آرسنال دانست.

فرانسِسک در فصل 2006-7، تجارب بسیاری کسب کرد. او که به جمع بازیکنان اصلی تیم آرسنال پیوسته بود، در همه ی بازی های لیگ انگلستان حضور داست و در مجموع با13 پاس گل به عنوان دومین بهترین پاسور لیگ معرفی شد. او در این فصل جوایز و عنوان های متعددی دزیافت کرد که از آن جمله می توان به جایزه ی روزنامه ی ایتالیایی توتو اِسپرت (Toto Sport)(که هر سال به بازیکن برتر سال داده می شود)، جایزه ی بازیکن برتر ماه ژانویه و عنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال، اشاره کرد به علاوه، سِسک نامزد کسب عنوان های بهترین بازیکن دنیا و بهترین بازیکن جوان دنیا بود اما هردوی این جوایز به کرسیتیانو رونالدو اهدا شد.

فصل 2007-8، با مسائل پیش بینی نشده برای باشگاه آرسنال و فرانسِسک آغاز شد. ابتدا دیوید دین،معاون رئیس باشگاه آرسنال و در ادامه تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ آرسنال، این باشگاه را ترک کردند. حتی آرسن ونگر هم قصد ترک آرسنال را داشت. در نبود تیری آنری و با وجود شرایط یاد شده، فرانسِسک فابرگاس، مهمترین و کلیدی ترین بازیکن تیم آرسنال بود و بر این اساس، تصمیم به رهبری کامل این تیم جوان گرفت. سِسک با زدن گل ها و دادن پاس گلهای زیاد، و نیز انجام بازی های درخشان، این موضوع را به اثبات رساند. او در ماه های آگوست، سپتامبر و اکتبر به عنوان بازیکن برتر آرسنال و به علاوه در ماه سپتامبر به عنوان بازیکن برتر ماه لیگ انگلستان انتخاب شد. سِسک در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای آرسنال درخشید و با گلی که در بازی یک چهارم نهایی به تیم آث میلان زد، کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد.
تیم جوانان

فرانسِسک فابرگاس در سال 2003، در بازی های جام جهانی زی17 سال که در کشور فنلاند جریان داشت، برای تیم ملی جوانان اسپانیا به میدان رفت. تیم اسپانیا در دیدار نهایی مغلوب تیم محبوب برزیل شد ولی این موضوع از ارزش های سِسک کم نکرد. او با این که به عنوان هافبک در میدان حضور داشت، بهترین گلزن این تورنمنت شناخته شد و جایزه ی بهترین بازیکن تورنمنت را هم از آن خود کرد. تیم زیر 17 سال اسپانیا به همراه فرانسِسک، در جام 2004 اروپا نیز شرکت کرد ولی باز هم در بازی نهایی شکست خورد. سِسک به عنوان بازیکن طلایی این تورنمنت انتخاب شد.


منبع

ویکی پدیای انگلیسی

نظر
تیم های استقلال و پرسپولیس تهران روز جمعه هفته جاری شصت و پنجمین دیدار َسنتی پایتخت را برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد.
در گزارش زیر عملکرد دو تیم در شصت و چهار بازی گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.
* در شصت و چهار دیدار گذشته تیم های استقلال و پرسپولیس 75 بازیکن دو تیم موفق به گل زدن شدند که سهم تیم استقلال 35 نفر و سهم تیم پرسپولیس 40 بازیکن است.
* در تیم استقلال "علی جباری" و "غلامحسین مظلومی" هر کدام با 5 گل، "عباس مژدهی" 4 گل، "حسن روشن"، "صمد مرفاوی" و "صادق ورمزیار" هر کدام با 3 گل به ترتیب در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارند.
در تیم پرسپولیس تهران نیز "صفر ایرانپاک" با 7 گل، "حسین کلانی" 6 گل، "همایون بهزادی" و "مهدی هاشمی نسب" هر کدام با 4 گل و "فرشاد پیوس" با 3 گل ، گلزنان برتر پرسپولیس به تیم استقلال محسوب می شوند.
* "غلامرضا فتح آبادی"، "شاهرخ بیانی" و "مهدی هاشمی نسب" از بازیکنانی هستند که در هر دو تیم بازی کرده و موفق به گل زنی شدند.
* فتح آبادی 2 گل به پرسپولیس و یک گل به استقلال، بیانی 2 گل به استقلال و یک گل به پرسپولیس و مهدی هاشمی نسب وقتی در تیم پرسپولیس بود 4 گل به استقلال زد و زمانی که عضو تیم استقلال بود یک گل برای این تیم به ثمر رساند.
* میانگین گل های زده استقلال در 64 شهرآورد گذشته یک و 88 صدم درصد و میانگین گل های تیم پرسپولیس در این مدت یک و شش دهم برای هر بازیکن گل زننده است.
* تیم های استقلال و پرسپولیس از فروردین ماه سال 1347 که اولین دیدار خود را برگزار کردند تا به حال در مجموع 64 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که در مجموع تیم استقلال در 20 بازی و پرسپولیس 16 دیدار برنده شدند و 28 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.
* در 28 دیداری که با نتیجه تساوی به پایان رسیده است ،‌ 13 دیدار یعنی 43/46 درصد با نتیجه تساوی بدون گل، 50 درصد دیدارها (14 بازی) با نتیجه تساوی یک بر یک و در 57/3 درصد (یک بازی) با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافته است.
* پر گل ترین دیدار این دو تیم، شهرآورد 16 شهریور 1352 است که با نتیجه شش بر صفر به سود تیم پرسپولیس بود.
* از 64 دیدار گذشته ، 68/3 درصد آنان یعنی دیدارهای چهارم، ششم و سی و هشتم نا تمام ماند که با رای فدراسیون فوتبال، تیم استقلال با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.
* 130 گل در شصت و چهار دیدار بین تیم های استقلال و پرسپولیس رد و بدل شد که سهم استقلال با 66 گل برابر با 77/50 درصد و سهم پرسپولیس با 64 گل یعنی 23/49 درصد است.
* میانگین گل در هر دیدار برای استقلال 03/1درصد و برای پرسپولیس یک گل است.
* تفاضل گل این دو تیم در دیدارهای گذشته مثبت دو به سود استقلال است.
* فقط در دیدار سی ام از 64 دیدار گذشته تیم های استقلال و پرسپولیس که در روز 19 اسفند سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز میدان بود که پرسپولیس با نتیجه 4 بر 2 استقلال را تسلیم کرد.
* از نظر سرعت در زدن گل، تیم استقلال رکورد دار است. "علی سامره" در دیدار پنجاه و سوم در دقیقه اول بازی، "رضا عادل خانی" و "داود سید عباسی" به ترتیب در شهرآورد های یازدهم و پنجاه و ششم در دقیقه سوم و "امید روانخواه" در دقیقه چهارم آخرین دیدار دو تیم، برای استقلال تهران گل زندند.
"حسین کلانی" در دقیقه دوم دیدار ششم برای پرسپولیس گل به ثمر رساند.
* تیم پرسپولیس تهران از نظر گل زدن در دقایق پایانی بازی رکورددار این دیدارها است. "صفر ایرانپاک" در دیدار هفتم، "حسین کلانی" در دیدار هشتم و "همایون بهزادی" در شهرآورد دوازدهم در دقیقه 90 بازی برای تیم پرسپولیس گل زنی داشتند.
از این نظر "پیروز قربانی" در دقیقه 2+90 در دیدار پنجاه و هشتم برای استقلال گل به ثمر رساند.
* تیم استقلال تهران در شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا دیدار چهل و نهم در نهم دیماه 1379 در هشت دیدار متوالی موفق به شکست پرسپولیس نشد.
* سه دیدار گذشته این تیم ها نیز با نتیجه مشابه یک بر یک به پایان رسید.
ایرنا

نظر
لوییز فیلیپه اسکولاری سرمربی تیم فوتبال چلسی پس از پیروزی قاطع چهارشنبه شب تیمش بر پورتسموث در مسابقات فوتبال جام اتحادیه انگلیس فتح تاریخی چهار جام را در این فصل هدف قرار داده است .به گزارش خبرگزاری فرانسه از پورتسموث ، اسکولاری شاهد به ثمر رسیدن دو گل از سوی فرانک لمپارد بود که الهام بخش تیمش برای کسب پیروزی خیره کننده چهار بر صفر در دور سوم جام اتحادیه در ورزشگاه " فراتون پارک " پورتسموث شد
این سرمربی برزیلی که تیمش سال گذشته در لیگ برتر انگلیس ، لیگ قهرمانان اروپا و جام اتحادیه نایب قهرمان شد تیمی قویتر از حد انتظار را به میدان فرستاد و پس از آن توضیح داد :" ما در این فصل چهار رقابت در پیش داریم ، من سعی خواهم کرد در هر چهار رقابت پیروز شوم . کار سختی خواهد بود ولی ما تیم و بازیکن کافی برای پیروزی در اختیار داریم ."
وی افزود :" آنها سال گذشته به سه فینال رسیدند و این آن چیزی است که من می خواهم . شما می توانید ببینید که جام اتحادیه تا چه حد برای ما مهم است ."
" لمپارد 9 دقیقه پیش از پایان نیمه اول با به ثمر رساندن بیستمین گل خود در جام اتحادیه از روی نقطه پنالتی مسیر چلسی را برای قرار گرفتن در جمع شانزده تیم نهایی این مرحله هموار کرد.
http://www4.irna.ir