سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر

از دست دادن آب بدن به چه معناست؟
از دست دادن آب بدن در حقیقت به کم شدن آب و مواد معدنی مهمی (مانند پتاسیم) در خون گفته می‌شود. اگر شما دچار چنین مشکلی شوید، اندامهای حیاتی بدن شما مثل کلیه‌ها و مغز و قلب نمی‌توانند کار خود را بدرستی انجام دهند؛ زیرا این اندامها به میزان مشخصی آب و املاح معدنی نیاز مبرمی دارند.
آیا بدن ما برای جبران آب از دست رفته به ما کمک می‌کند؟
بدن انسان از طریق تعریق همیشه سعی در حفظ  دمای 37 درجه دارد. نتیجه این عمل کم شدن آب بدن خواهد بود و در صورتی که آب بدن بیش از حد کم شود، ممکن است مشکلات زیادی در پی داشته باشد.
علایم از دست دادن بیش از حد آب بدن چیست؟
اگر شما تشنه اید و لبها و دهانتان خشک شده است، شاید به این مشکل دچار شده باشید. نوع بسیار جدی و خطرناک این پدیده هنگامی است که رنگ لبهای شما مایل به آبی باشد و نبضتان ضعیف شود و دچار سرگیجه باشید و بتندی تنفس کنید.
در روز مسابقه (‌یا تمرین)، چگونه باید از نوشیدنیها استفاده کرد؟
نوشیدن مایعات را از صبح زود آغاز کنید. دو ساعت مانده به شروع مسابقه، حدود 600 میلی لیتر مایعات بنوشید و سپس 15 دقیقه مانده به شروع مسابقه 500 میلی لیتر مایعات بنوشید. پس از شروع مسابقه، این نکته مهم است که به آب دسترس داشته باشید و در صورت امکان و نیاز هر 15 دقیقه حدود 100 تا 150 میلی لیتر آب بنوشید.
بعد از پایان بازی، حتما" سعی کنید که سریع آب بنوشید تا قبل از وقوع مشکل از دست دادن آب بدن از آن پیشگیری کنید.
بهتر است چه نوع نوشیدنی بنوشیم؟
در اصطلاح ورزشی، به بهترین نوشیدنی «ایزوتونیک» گفته می‌شود. این نوع نوشیدنی شامل 6 تا 8 گرم هیدرات کربن در هر 100 میلی لیتر مایع است. همچنین، نوشیدنی ایزوتونیک دارای املاح مورد نیاز بدن است که باعث جذب سریع آن می شود. تقریبا" تمام نوشابه‌های بدون الکل خاصیت جلوگیری از دفع بیش از حد آب بدن را دارند.
 آب ساده نیز - به سبب ارزانی و در دسترس بودن یکی از نوشیدنیهای پرطرفدار است که البته بسیار مؤثر است. بعضی از انواع نوشیدنی (مثل کولاها و لیمونادها و نوشابه‌های انرژیزا) معمولا" بیش از 10 گرم در 100 میلی لیتر هیدرات کربن دارند. بنابر این، این نوع نوشیدنیها باعث توقف بدن در به کارگیری مایعات می‌شوند؛ زیرا مراحل جذب آنها بسیار طولانی خواهد بود.
آیا چای و قهوه برای انرژیزایی مؤثر است؟
چای و قهوه به میزان کم مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما به سبب داشتن کافئین بیش از حد، مصرف آنها توصیه نمی‌شود.
بهترین نوشیدنیها به هنگام استراحت و زندگی روزمره ورزشکار کدام است؟
بهترین نوع نوشیدنی در هر زمان آب و انواع آبمیوه تازه است.
http://teletext.irib.


نظر
یاوری: قطبی با سخنان خود حرفه ای بودنش را زیر سئوال برد
یک کارشناس فوتبال در خصوص صحبت های قطبی پس از دیدار مقابل ذوب آهن گفت: قطبی با مطرح کردن بعضی از مسائل، حرفه ای بودن خود را زیر سئوال برده است.
"محمود یاوری" روز دوشنبه در خصوص دیدارهای برگزار شده در هفته چهارم لیگ برتر گفت: هفته چهارم با اتفاقات شگفت انگیزی همراه بود که از جالب ترین آنها می توان به نتیجه نگرفتن دو قطب فوتبال ایران اشاره کردادامه مطلب...
نظر
باز هم "‌مهدوی کیا" دعوت نشد

کادر فنی تیم ملی فوتبال یکشنبه شب فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی را جهت دیدار با تیم ملی آذربایجان درحالی اعلام کرد که نام "مهدی مهدوی کیا"‌و "‌علی کریمی"‌ دراین فهرست دیده نمی شود.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا،بر اساس تصمیم کادر فنی تیم ملی، سید مهدی رحمتی،وحید طالب لو،رحمان احمدی،هادی عقیلی،محسن بنگر،سید جلال حسینی،محمد نصرتی،احمد آل نعمه،مجتبی شیری،ستار زارع،مجید غلام نژاد،حسین کعبی،ابراهیم صادقی،آندرانیک تیموریان،جواد نکونام،کیانوش رحمتی،فریدون زندی،وحید هاشمیان،احسان حاج صفی،مهرزاد معدنچی،مسعود شجاعی،مجتبی جباری،غلامرضا رضایی،میلاد میداودی،سید جلال رافخایی و رسول خطیبی به اردوی تدارکاتی تیم ملی فراخوانده شدند.
خاطرنشان می کند، این بازیکنان بایستی فردا / دوشنبه / خود را درمحل هتل استقلال به کادر فنی تیم ملی معرفی نمایند.
تیم ملی فوتبال چهارشنبه هفته جاری در مجموعه ورزشی آزادی با تیم آذربایجان دیدار خواهد کرد

نظر

لذت بیل گیتس از تماشای المپیک

بیل گیتس

مدیر شرکت مایکروسافت تا پایان المپیک 2008 در چین می ماند و به تماشای مسابقات مختلف ورزشکاران می پردازد.

به نقل از فارس، شبکهDSF گزارش داد: بیل گیتس که همراه خانواده اش به چین سفر کرده، اظهار داشت که از تماشای این مسابقات لذت برده است.

وی عنوان کرد: باوجودی که هنوز از شروع المپیک مدت زیادی سپری نشده، اما پیکارهای خارق العاده زیادی وجود داشته که تماشاگران را راضی کرده اند.

گیتس اظهار داشت: برای نخستین بار است که می‌توانم بی دغدغه از تماشای مسابقات ورزشی لذت ببرم. چنین فرصتی نداشتم؛ اما می خواهم تا روز آخر تماشاگر مسابقات المپیک باشم
نقل از تبیان


نظر

تقلب در فروش بلیت های المپیک

پایگاه اینترنتی beijingtickets، به عنوان پایگاه رسمی فروش بلیت بازی های المپیک پکن، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

به نقل از ایسنا، پس از این که کمیته بین‌المللی المپیک از هزاران نفر از مردم کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا شکایت هایی مبنی بر عدم دریافت بلیت های خود- ارزش کل آنها به بیش از 30 هزار پوند می رسد - دریافت کرد، پایگاه اینترنتی مذکور مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و IOC در صدد است تا روز دوشنبه در دادگاه کالیفرنیا پیگردهای قانونی را در مورد این پایگاه انجام دهد. ادامه مطلب...