سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندکی صبر سحر نزدیک است...

نظر

میوه های کال

حتما براتون پیش اومده که بعد از خرید میوه هایی مثل کیوی زردآلو هلو و ... متوجه مشین که بعضی از اونا کال هستند و مناسب مصرف نیستند خب چه کار باید کرد ...بهترین کار اینه که تو سبد یا پاکت میوه چند تا سیب قرمز یا زرد یا موز بگذارید .موز و سیب گاز اتیلن ازاد میکنند و باعث رسیدن میوه میشن.

نگهداری قارچ

اگه میخواهین قارچ رو برای مدتی تو یخچال نگه دارین که رنگ و شکل طبیعی اون حفظ بشه بهتره اونا رو داخل یه کیسه کاغذی نگهداری کنید.
چگونه تشخیص بدیم آناناس رسیده

آناناس میوه ای است که بعد از چیدن فرایند رسیدن آن مختل میشود.پس موقع خرید چگونه بفهمیم که آناناس رسیده یا نه؟آگر به آسانی برگی از بالای آناناس جدا شد و آناناس بو و عطر خوبی داشت آناناس رسیده است.

کباب کردن گوشت فر

به هنگام کباب کردن گوشت در فر , اطراف گوشت را با برس مخصوص , روغن بمالید.در این صورت , شیره گوشت بیرون نخواهد آمد و بخار نخواهد شد.این روغن مالیدن را درباره ژیگو و غذاهایی مانند آن نیز انجام دهید.گوشت ژیگو را اگر با نخ ببندید آب کمتری از آن خارج خواهد شد.

کف کردن روغن

احتمالا براتون پیش اومده که موقعی که میخواهین کتلت یا کوکو بپزین روغن توی ماهیتابه کف میکنه...طوری که دیگه اصلا نمیتونین تشخیص بدین کدوم سرخ شده کدوم نه ...برای اینکه اینطوری نشه یه قاشق چوبی بذارین تو ماهیتابه ...دیگه کف نمیکنه.

نکته

اگه میخواین ورمیشل یا رشته فرنگی یا اسم خارجکیش نودل توی سوپتون به هم نچسبه قبل از ریختن تو سوپ حدود یک دقیقه بگذارید داخل آب سرد سرد.اینطوری دیگه هیچوقت بهم نمیچسبه و شکل و شمایلش خراب نمیشه.

اگر چاق هستید و میخواهید لاغر شوید

اگر چاق هستید و میخواهید لاغر شوید ? عادت رو از خودتون دور کنید

?- عادت به دسرهای فانتزی

?-عادت به خوردن نان با غذا

?-عادت به خوردن خامه و قند

?-عادت به نپختن زیاد سبزیها

?- عادت به اینکه شکایت کنید و ناراضی باشد

جلوگیری از شکرک زدن مربا

در پایان پخت مربا آب لیمو به مربا اضافه کنید...اگر میزان شکر بکار برده در مربا درست باشد مرباتون هیچوقت شکرک نمیزنه

صرفه جویی در مصرف روغن

  •  ...معمولا وقتی کوکو سیب زمینی وکتلت و بادنجان و... سرخ میکنیم کلی روغن مصرف میشه..حالا این راه رو امتحان کنید...وقتی دارین مثلا کوکوسیب زمینی درس میکنین دستتونو آغشته به سرکه و به دو طرف کوکو بزنیدو در روغن داغ بندازید..مطمئن باشید نه تنها مزه اش تغییر نمیکنه بلکه نصف روغنی که همیشه مصرف میکردین هم صرفه جویی میشه...
  • اگر هم میخواهین همبرگر یا کتلت شما آبدار بشه دو طرفشو با آب آغشته کنید.

نظر

نیمروی رژیمی

Women,Fete,Females,Cooking,Chef,Egg,Fried,Pan,Egg Yolk,Spatula,Senior Adult

قابلمه حاوی آب را بروی اجاق گاز قرار دهید و بشقاب رو روی دهانه قابلمه ه جای در بگذارید.اینکار رو روی سماور و کتری هم میشه انجام داد..پدرجونم هم یه مدل جالب نیمرو درست میکنه ..یه ظرف پیرکس از نوع واقعا نشکن رو? قاشق آب معدنی میریزه و تخم مرغ روتو ظرف میشکونه...


نظر

در مورد ماهی

طعم دار کردن ماهی

بهترین روش برای زدودن بوی زخم ماهی مزه دار کردن آن است .یکی از رایجترین راهها آغشته کردن ماهی به مخلوطی پودری شامل زعفران زرچوبه پودر سیر نمک و فلفل سیاه به تنهایی یا به همراه آرد سفید است.

 

مزه دار کردن روغن سرخ شده

شما میتوانید به جای طعم دار کردن ماهی روغن آن را مزه دار کنید.به این صورت که پس از داغ شدن روغن درون ماهیتابه ورقه هایی از زنجبیل تازه و یا نصف قاشق چایخوری از پودر آن را درون روغن ریخته و سپس ماهی را درون آن سرخ کنید.اگر از زنجبیل تازه استفاده میکنید سه چهار دقیقه صبر کنید تا ورقه ها درون روغن سرخ شوند.

 

آب کردن یخ ماهی

برای ذوب کردن یخ گوشت ماهی یخ زده مقداری شیر را در ظرفی ریخته و ماهی را در آن قرار دهید .به این ترتیب به تدریج یخ ماهی آب شده و شیر نه تنها بوی ضخم ماهی را از بین میبرد بلکه به آن مزه خوشایندی نیز میدهد.